• Happys

2 månaders baby vägrar sova i egen säng...vad gör man???

Har en 2 månaders gammal baby sov total vägrar att sova i egen säng, har bara sovit korta stunder som 10 minuter i sin säng sen skriker hon bara...har povat med allt tycker jag.Det börjar att bli riktigt jobbigt att ha henne i dubbelsängen med tanke på att hon är så lättväckt hon vaknar så fort någon rör på sig....Kom gärna med tips...vad gjorde ni...

• Svar på tråden 2 månaders baby vägrar sova i egen säng...vad gör man???
  • Ullegulle78

Kan ni inte bulla upp med rullade handdukar runt henne så att ni inte kommer åt henne när ni sover?

Eller ställa hennes säng bredvid er. Som en sidovagn på en motorcykel lixom..

..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
  • Lola Jämtland

Hon vill ha eran närhet ju......

Ställ spjälsängen intill eran o ta bort en långsida så att ni kan ha kontakt...
    Om det nu verkligen inte funkar att ni samsover....

Här samsov vi i 5 år.

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Bakeapple

Vi samsover fortfarande..... Och våra barn börjar bli ganska stora nu, men de har börjat sova nästan hela nätter i sina egna rum. Men jag förstår att det är jobbigt om hon är så lättväckt.
    Antingen får man väl ta en radda jobbiga nätter för att få henne att sova i egen säng, annars får ni sova tillsammans. Kanske kan en förälder flytta ut ett tag eller om ni skaffar en riktigt stor säng så att alla får mer plats.

• Vintermånen

vi lät vår bebis sova i vagnen på natten. Lite mysigare o trängre där än i en spjälsäng. Du kan också rulla ett par handdukar o lägga runt bebisen så blir det ännu lite mysigare om nu vagnen känns stor.

• Maggan78

Två månader är ju inte så gammalt egentligen. Visst är det skönt när de sover i egen säng dock!

Prova lägga nåt som du kan ha i hennes säng, i din säng över dagen, så att det luktar mamma om det. En tröja eller en filt eller nåt. Jag lägger dotterns kudde mellan mina och proppfyller henne med mat innan det är dags att sova.

Hoppas hon kommer ifrån lättväktheten, dottern vår är det oxå, och det ÄR jobbigt/irriterande!

Det som inte syns finns inte. tvabarnsmorsanredovisar.blogg.se/
  • MaddeMamman

jag har lagt mina använda örngott i spjälsängen + vyssanlull-tassar i huvudändan.

• alvaereva

min dotter är också åtta veckor och vi hade samma problem. men min dotter skulle prompt sova PÅ mej. väldigt jobbigt i längden och hon sov bara väldigt korta stunder eller inte alls.

sin vakna tid var hon så ledsen och övertrött att hon bara skrek och skrek.

i förrgår orkade vi bara inte längre och var helt desperata. jag grät hela tiden.

på nått vis kom jag över en sida på internet som handlade om hur man får barnet att vara mer tryggt, och sova längre och bättre i egen säng eller vagn. www.annawahlgren.com.

första natten var ren katastrof, men inatt har hon sovit från 21-07:30 med två nattmål och allt utan skrik och krångel. sååå skönt! ser fram emot hur det kommer bli nu inatt.

• Jen 82

Man sover brevid bebis tills dess att bebis känner sig trygg med att sova i egen säng. Bebisar behöver närhet och enligt mig ska de få det när dom kräver det!

• mamma till lilla skrutt

Jag lägger använda amningsinlägg ( heter det så?? ) på sonens huvudkudde. Han är 9 dagar.

• Moj Katile

Du har henne brevid dej tills den dagen hon klarar sej i egen säng!

**Adrian & Alisia-the reason for living!!**
Svar på tråden 2 månaders baby vägrar sova i egen säng...vad gör man???