• Snoddass

känner era män av spiralen??

hej
    ska sätta in en hormonspiral levonova nu den 23. måste fråga: gör det ont?? jag är jätte nervös.
    sen har jag hört att männen känne av den när man har sex, stämmer det och gör det ont på dem då?
    ni som har spiral, är ni nöjda med det??
    hoppas att ni har svar till mig!

• Svar på tråden känner era män av spiralen??
  • Themis

Killen KAN inte känna själva spiralen om den inte är på väg att ramla ur. Det han möjligen kan känna är trådarna till spiralen som ska se till att barnmorskan kan få tag i den och dra ut den igen.

Olika läkare klipper trådarna olika så om din man får små "stick" på ollonet av dem så gå tillbaka och få klippt trådarna mer eller att de viker upp trådarna bakåt, de kan lägga sig olika kring livmoderhalsen nämligen.

• tellis mom

Hallå,satte själv in en spiral för ca 6 månader sedan.Visst känns det;det kändes som mensvärk ungefär men det är ju också jätte olika.en kompis till mig sa att hon inte kände något alls.Min sambo kände bara av trådarna i början,men vissa får tydligen klippa trådarna kortare??.Men jag tror att trådarna liksom lägger sig till rätta efter ett tag.jag är jätte nöjd med min spiral.blöder nästan ingenting och det är guld värt.//petra

• Anonym

Satte in den för två månader sen.
    För mig gjorde d ont och ville svimma..

Min man har inte kännt av den alls...
    Är mycket nöjd med den..

• Serafine

Kände inget när jag satte in min kopparspiral och min man känner inte av trådarna. Vi får väl se om det är lika smärtfritt att ta ut den, för snart åker den ut igen

• kossan maja

jag är jätte nöjd med den. MEN inte min sambo. HAn sticks av trådarna hela tiden.. inte alls kul. Ska gå till mvc o fixa det. Men jag tycker att trådarna redan är korta. Undrar hur korta de kan bli...

• Ramonas

Jag har bara dåliga erfarenheter av den...Den ska ut illa kvickt nu...

Hmm, det beror väl på hur lång killens organ e... HAr haftnågon som känt den medans andra inte ens vetat vad jag snackat om...

SÅdet e ju olika för ALLA...

Lycka till...

• jensericsson

Precis i början kände jag av tjejens trådar.

Men efter två år gör jag inte det?

Det kan vara följande;

1. min snopp har krymt

2. den har blivit hård och tålig av att boxas med två trådar i två ård.

3. spiralen har trillat ut.

eller 4. trådarna har virat sig runt någonting uppe i the hochiecochiemochie. (mest troligt utan att veta).

Så min uppfattning är att ja man känner dem, åtminstonde till att börja med...

/J

• Bei Bei

Min sambo kände av trådarna och även jag. Varje gång vi haft sex hade jag ont i hela livmodern/ magen. Förmodligen fick varje samlag spiralen att röra på sig och då fick jag smärta.
    Sen tyckte jag det kändes som att något tog emot, sambon upplevde samma sak.

När den var borta var sexet lika underbart som det alltid varit innan, både jag och sambon märkte skillnad.

♥ Ronja ♥
  • Snoddass

har förstått att alla i stort sett känner av de där trådarna... man blir lite fundersam på hur mans ka göra, om ma ska skaffa det eller ej, har visserligen redan hämtat ut den... emn allt är ju säkert inviduellt...
    men tror ändå att jag ska ge den en chans... plockar de ut spiralen för att korta av trådarna, för det kan de väl inte fixa på plats??
    kan ju inte vara skönt för killen att fås ig ett stick hela tiden!

• pajas01

fast oftast så är de ju ignen fara.. oftast lägger dem sig runt livmoderhalsen..

Svar på tråden känner era män av spiralen??