ni som är adopterade.....
Är adopterad och nej, jag tänker inte på det särskilt ofta. Förutom när jag föreläser på föräldrautbildningen för blivande adoptivföräldrar om mitt liv som adopterad
Jag kan inte sätta fingret på något egentligen som är direkt relaterat till att jag är adopterad. Jag hade svårt för matte i skolan, tror att jag hade varit det om jag stannat kvar i Ecuador. Jag har haft svårt för större förändringar, visst kan det ha att göra med att jag är adopterad, eller inte. Hade kanske varit det även i Ecuador. Har många vänner som inte är adopterade som också har svårt för detta, även att vara rädd för att det ska hända mina föräldrar något, vi ringer varje dag fortfarande, vi står varandra väldigt nära och har haft lite svårt att klippa navelsträngen så att säga Kan ha med det att göra men jag har även där vänner som gör samma sak och de är inte adopterade. Separationsångest har jag haft en del också...svårt att säga....Tror nog att separationsångesten kanske kan ha att göra med att jag är adopterad om jag måste peka på något....Själv då?