• Saravakos

Bebis och ögonbryn

Hej alla,

Har en underbart vacker pojk på snart 7 månader, med fina drag som tidigt hade markerade ögonbryn. Med tiden har de blivit mer tydliga, och idag är de jättefina, både i form och färg.
    Min oro är dock att brynen med tiden kommer växa ihop till ett, och som han då kanse blir retad för när han växer upp. Hans far har grekist påbrå och har kraftiga ögonbryn, så risken finns.

Är det någon som har råd om vad man kan göra?

• Svar på tråden Bebis och ögonbryn
  • AnnaGBG

Mina barn har också sydländsk pappa. Den ena är mörkare än den andra och jag har allt tänkt tanken på ett ev unibrow

Just det problemet får dock vänta några år tills det visar sig om det faktiskt ÄR ett problem eller inte. Om det ÄR det så finns det laser

• Lola Jämtland

Barn kan bli retade för allt möjligt.

Vad kan du göra?
    Ge barnet ett bra självförtroende såklart.
    O lär barnet att våga berätta för vuxna om han blir retad.

Du kan ju knappast noppa ögonbrynen.....

//Blir det nånsin våran tur.....
  • bubele

Jag har en bror som har ett unibrow. Han har alltid skämtat om det själv och kallat sig McDonald's och liknande (M:et i logon, ni vet ). Han är i dag 23 år, har grymt flyt med tjejer och ingen som helst tanke på att vaxa/lasra/noppa sig. Går säkert bra för era söner med. Utseendet är inte alltid det viktigaste.

• Stellas Mami

Nämen ja jag säger detsamma, ge honom skinn på näsan!
    Retad det blir man oavsett ihopväxta bryn eller ej.

• MrM

Det går att göra internationell karriär med ett ögonbryn också.

www.puppetplace.com/catalog/images/products/sesame-75857.jpg

Tror inte att någon bryr sig faktiskt och om de gör det får han trampa på deras ömma tår i gengäld. Dessutom har ju de flesta av oss män en tendens att få hår på alla möjliga oönskade ställen med tiden (utom på huvudet där det ramlar av istället).

Mvh

• Saravakos

Hej Alla,

Tack för era inlägg!

Som ni skriver varför göra det till någon sak innan det är något. Så länge jag inte gör någon affär av det, så gör ju inte lilleman det heller.

Och det är ju sant, man kan ju göra karriär med ett ögonbryn MrM hihi.

(även om jag inte kan rå för att hoppas att han skall få behålla två )

Svar på tråden Bebis och ögonbryn