• marre2

Tjej två prickar?

Fick reda på när jag gjorde mitt ultraljud att det var en flicka. Därför att dom såg två prickar?
    När jag tittar på några andra inlägg om detta så ska det vara tre prickar för tjej... Har någon haft två prickar och det har varit tjej?
    Skulle bli glad om någon kunde svara på detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 14:25
    Ska på nytt ultraljud den 8 feb. pratade med min bm och hon sa att den som gjorde mitt ultraljud är alltid 110% säker på vad det är innan hon säger något. Ska bli intressant och se hur det är. Men det är visst fler än jag som är förvirrad med dom här prickarna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 13:19
    Nu har jag varit på ultraljud och det var en tjej, som dom sa första gången. Så det verkar ju som att dom har olika sett att se vad det blir.

• Svar på tråden Tjej två prickar?
  • annelie80

Detta vill jag också ha svar på BM sa sig se två streck och var till 80% säker på att de var en tjej. Läser man här inne så är två streck kille och tre streck tjej...

• Monata

På mitt ultraljud i v 18 såg jag två ovala vita prickar på bebben sedd ovanifrån så att säga. På ultraljudet i v 27 syntes även där två vita prickar sedd underifrån. Jag var 100% säker att det var en pojke pga innläggen om prickar här på familjeliv, men ut kom en flicka.

• LinnSann
    annelie80 skrev 2008-01-14 13:31:48 följande:
    Detta vill jag också ha svar på BM sa sig se två streck och var till 80% säker på att de var en tjej. Läser man här inne så är två streck kille och tre streck tjej...
    Ja man blir lätt förvirrad av de här med steck hit & dit. Undrar oxå hur det är med 2 eller 3 streck. Jag tycktes se 3 streck på vårt ul men vet inte alls hur man ska tolka det nu då
  • SANDRA S

Hej

Jag hade 2 streck på ultraljuds bilden och gjorde sen ett könsultraljud som visade på en flicka och ut kom en liten tjej.

• JenRose

har en bild i mitt galleri där man ser två kulor.. trodde det va en pojke.. men det kan alltså vara en tjej.. förvirrad =)=)=)

• M3linda

Min bm sa till mig att om det är två prickar så är det en tjej för de två prickarna är blygdläpparna.
    och om man ser tre prickar så är de en pojke för då är det de två pungkulorna och ollonet man ser.

• Skånemamma

Mitt yngsta barn hade 2 prickar där man kan tänka sig att äggstockarna borde finnas på ultraljudet, bm sa mycket riktigt också att det var äggstockarna.
    Mycket riktigt, ut kom en tjej.

• Skånemamma

Mitt yngsta barn hade 2 prickar där man kan tänka sig att äggstockarna borde finnas på ultraljudet, bm sa mycket riktigt också att det var äggstockarna.
    Mycket riktigt, ut kom en tjej.

• yaaniz

Kan någon visa mig en bild med dessa prickar/streck, vet inte vad ni menar..
    vill gärna se om man kan se på mitt ulbild :)

• GBGTjejN
    Ser ni va de e ?

Jag har gjort könsul... BM sa att detta va en tjej
Svar på tråden Tjej två prickar?