• Wictooria

Ultraljud - Ta reda på kön

Hej hej.
    Jag har ultraljud i vecka 18 (11 februari). Har fått min kallelse, är så glad! Men men. Vi vill jätte gärna veta kön,
    hur många av er har kunnat se könet så tidigt?
    Chansen att se är väl ganska liten?
    Och hur mång av er har det stämt på?

Och om man inte kan se kön, kan man beställa en tid då man kan gå på ultraljud bara för att se könet?

Vill gärna höra lite om detta, har haft en liknande tråd men itne fått nå svar.

• Svar på tråden Ultraljud - Ta reda på kön
  • lugnåsbo

det är nog snarare så att dom inte kollar efter kön på rutinULet..
    men såklart finns det väl undantag, vill man göra ett könsUL så får man nog boka privat eller ring o fråga er mottagning om dom erbjuder sånt.

BF 080412
  • Mia3

Nej då ska man kunna se könet. Var nyss på ett själv i vecka 18 ocg fick veta Så än vet jag dock inte om det blir att stämma

• 242

separat ultraljus kostar mellan 250-600 kr..de brukar inte vilja gissa kön förns v.23

• Anel85

För det första så ja, det går att se så tidigt men chansen att dom ser fel är stor! Så ska man vara på säkra sida så ska man göra just könsUL efter v.26.
    Här i Göteborg är reglerna sådana... Innan v.26 kollar dom inte, just för att så få felsägningar ska ske.

Vi ska få en flicka! ♥
  • Wictooria

Men om man ber dom snällt att försöka kolla vad de tär, då gör dom väl det?

• Chanteuse

Vi kollade könet med 4:e o nu även med 5:e på rutin UL. Dom hade inga som helst problem med att berätta för oss. 4:e barnet sade dom flicka, o flicka blev det. 5:e säger dom att det är en pojke, vi fick se hela "paketet"

• Anel85

Inte säkert att dom gör det...Och är det inte bättre att vänta några veckor och få ett mer säkert svar? Jag hade aldrig vågat lita på det svaret.....

Vi ska få en flicka! ♥
  • lugnåsbo
    Wictooria skrev 2008-01-14 16:00:05 följande:
    Men om man ber dom snällt att försöka kolla vad de tär, då gör dom väl det?
    är nog mer vanligt att dom inte gör det även om man ber snällt, men det beror ju helt på vem som undersöker dej.
    Men dom flesta vill inte ens försöka både för risk av fel och att det inte ingår i denna undersökning.

Men fråga kan man ju alltid göra.
    BF 080412
  • Wictooria

Men om dom kan se det tydligt, det kan ju bli så att dom ser det tydligt? eller?

• Runguska

Vi fick veta könet då vi var på ultraljud i vecka 18. De gjorde ingen speciell koll utan vi ficka välja att veta då det var tydligt.

Min hemsida - www.kulturellt.se
Svar på tråden Ultraljud - Ta reda på kön