Hejsan
Jag har haft p.stav hade mens i 1år inte alls kul. har inte kunnat ha p-piller pga min mamma har haft bröstcancer.
men jag har haft p-ring och det e det bästa som jag någonsin har haft, testat lite olika saker.
en p-ring är att man tar in den och tar ut den själv. inte alls äckligt eller svårt.
tänk dig en gummiring kläm hop den på mitten så det blir typ 2 öglor. sen e det bara att trycka upp den som en tampong. sen kan man ha den i 1 månad. tar ut den mensen kommer. eller trycker ni in en med en gång och har mensen nästa månand istället. man kan välja själv. så när inte livmodern orka hålla kvar allting, så kommer mensen atomatisk annars. om man vill ha p-ring efter varandra. jag hade mens var tredje månad.
under sex kan man ta ut den, eller ha den i. killar kan tycka det e ett extra plus. ialla fall vissa.
jätte smidigt, och man slipper tänka på att man ha den. man känner ingenting. och så slipper man ta massa tabletter. kom bara ihåg när du satt in den. och när du ska ta ut den.
sen e det inte lika mycket ostrogen i den som p-piller. kostar 100kr styck. finns i 3pack. men vet inte om det har hjöt det. men värt pengarna. om man nu inte vill bli gravid.