• Anonym (nyfiken)

ppiller, ger större bröst?

Vill gärna veta om det är så att bröstens storlek kan förändras när man äter ppiller?
    Finns ju också olika ppiller tex mini piller m,m
    Spelar det någon roll, eller är alla p-piller desamma?

Jag är inte ute jusst efter storleken på brösten, utan jag måste ha preventivmedel så då tänkte jag passa på att fråga om någon är erfaren av att brösten kan växa?

• Svar på tråden ppiller, ger större bröst?
  • Anonym (testa)

Hmmm du skriver att du inte är ute efter just storleken utan du är mest nyfiken på om brösten kan växa med p-piller.
    SÅ för mej låter dte som om du ändå vill ha p-piller som får dina bröst at växa.
    Det är min uppfattning.
    Det är ju bara att gå till MVC låta de skriva ut p-piller och sen äter du dem.

Växer brösten så gör de.
    Växer de inte så gör de inte det.

Sen beror det ju på om du tål dem eller inte.
    Vissa kan må jätte dåligt av en slags p-piller och får då en annan sort utskriven.

Ta kontakt med MVC och hör med dem
    Bara att chansa

• Anonym (nyfiken)

pring för mig verkar väldigt jobbigt =/, visst är det svårt att glömma tabletter men om man har svårt med det går det ju att kryssa för i en kalender elr något likande.

Jag tänkte passa på att fråga om någon visste någon om detta, att dom växte och isåfall om det var någon speciell sort av ppiller.
    Tycker det är lite pinsamt att fråga MVC om detta, är för blyg för sådant :(

Jag tål nog ppiller, hade det när jag var 15 år men tyvärr kan jag inte minnas så mycket eftersom jag var i puperteten då och tänkte inte på om det var pillrerna som gjorde att brösten växte, lite svårt :)

• Anonym (testa)

De kan ju växa litegrann som de flesta här skrivit.
    Menäven om du tycker dte är pinsamt att fråga MVC så måste du ju ändå ta kontakt med dem om du vill ha p-piller utskriven

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (testa)

Självklart ska jag ta kontakt med dom ang p-piller
    men det jag inte vill är ju att fråga dom om detta kan ge en större börst osv, haha
    det skulle jag skäms nog rätt så rejält för.
  • Anonym (testa)
    Anonym (nyfiken) skrev 2008-01-17 12:14:19 följande:
    Anonym (testa)Självklart ska jag ta kontakt med dom ang p-piller men det jag inte vill är ju att fråga dom om detta kan ge en större börst osv, hahadet skulle jag skäms nog rätt så rejält för.
    Hehe... Jo men eftersom du inte är ute efter att få brösten större av p-piller så behöver du ju inte fråga det
    Det är bara att be att få några piller utskriven och se vad som händer
  • Anonym (nyfiken)

Anonym (testa)

Japp så sant så.
    Tänkte eftersom jag både vill ha ppiller och större bröst så tänkte jag vara lite nyfiken av mig och fråga om råd innan.

Minipiller eller vanliga, vad är det för olikhet mellan dom?

• Papayia

Har ätit både valiga p-piller o minipiller och har inte märkt nån skillnad på tuttarna.

• Anonym (testa)
    Anonym (nyfiken) skrev 2008-01-17 23:23:05 följande:
    Anonym (testa)Japp så sant så.Tänkte eftersom jag både vill ha ppiller och större bröst så tänkte jag vara lite nyfiken av mig och fråga om råd innan. Minipiller eller vanliga, vad är det för olikhet mellan dom?

Jo förstod att du var ute efter större bröst även fast du skrev i TS att du inte var på jakt efter just storleken

Men som för många (inte alla) så kan man gå upp i vikt av p-piller och då växer ju även brösten.

Och när man sedan går ner i vikt så kan ju även brösten minska i omfång.

Annars kanske du ska skippa p-piller och bli gravid istället, då växer brösten.

ibland en kupa ibland tre

På vissa ingenting.
    Men skulle nog säga att största sannorlikhet så kommer brösten inte att växa av tabletterna.
    Inte så de blir typ 1 eller 2 kupor större (om man då som sagt inte går upp i vikt).

• Anonym (nyfiken)
    Papayia

Ingen skillnad på pillrerna antar jag, brösten då?
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (testa)

Jag fick barn för ett år sedan  och självklart vill jag bli gravid igen men inte jusst nu :)
    Vill nog vänta 1-2 år tror jag.
    Jag fick för det mestadels större bröst när jag ammade och då är man så sliten av sig så då orkar man inte att intressera sig över det hehe:p

Väger iförsig 50, kanske skulle kunna gå upp två kg och brösten förändrades, annars vill jag vara smal ju :(
  • Anonym (testa)

Att gå upp 2kg brukar inte visa sej så märkbart mycket på brösten.
    Finns märken som heter Yasmin 28, Cilest och Trinoetta som kan ha den effekten.
    Men som vanligt är det från person till person.

De flesta, om inte alla, hormonella p-medel har bröstpåverkan som möjlig biverkning. Förstorade, ömma, spända bröst listas som biverkningar.

Finns inget p-medel som påverkar brösten hos alla. Finns individer som aldrig upplever denna biverkning oavsett p-medel.
    Som med alla läkemedel är det omöjligt att förutspå och påverka vilka biverkningar som kan uppkomma, en biverkan hos en individ behöver inte drabba en annan, därför är det rätt meningslöst att byta mellan olika p-piller för att man hört om någon som fått större bröst av det eller det pillret.

Ofta får man lite större bröst under de första månaderna med p-piller. När kroppen vant sig vid hormonerna blir brösten normala igen. Men under tiden de är större är det väldigt obehagligt eftersom de är väldigt svullna och ömma, ungefär som man kan ha vid PMS.
    Vissa kan storleken hålla i sej, men de är oftast ömma och spända under den tiden, och det kan vara jobbigt.
    Så frågan är:
    Må bra, inte ha ont och vara nöjd med sina bröst.
    Eller må sämre, ha det ömt och gå med större bröst.
    Biverkningar som minskad sexlust, känsliga slemhinnor, urinvägsinfektioner och svamp förekommer oxå.

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (testa)

Okej det lät inte så speciellt skönt.

Antar att man får vänta tills den dagen man kan operera sig, när pengarna finns till!
    Skulle ha gett mig in att köpa bröstpiller som gjorde brösten större men fick skäll av mamma att det var bedrägeri så valde att inte köpa :(

Ska fortfarande beställa ppiller och sedan lär jag väl märka om det blir någon skillnad eller inte.

Man hade ju ont när man ammade med spänningar ,ömt osåvidare men jag nöjde mig ju så eftersom jag knappt aldrig haft bröst, förutom när jag vägde nämre 60 kg och dit vill man ju inte komma igen =/. Så smärtan eller den obehagliga känslan skulle jag nog kunna utså när man känner såhär om sin kropp=/
  • Anonym

alla pratar om större bröst.
    varför inte vara nöjd med sig själv som man är!
    Stärk erat självförtroende istället för att ändra på er. Alla är fina och skapta på sitt sätt, det är det som gör att man är speciell!

• Anonym

Yasmin gjorde mina bröst märkbart större, men jag tyckte det var läskigt. Att knapra hormoner så att brösten sväller känns ju långt ifrån normalt. Det kanske inte är det enda i kroppen som sväller?? Så det kanske inte är så konstigt att man kan drabbas av proppar i lungorna osv osv. Jag har slutat helt och hållet med p-piller. Man började ju när man var så ung sen har man bara fortsatt att äta dem utan att reflektera... Jag ska iaf aldrig mer proppa i mig hormoner för att inte bli med barn, det finns andra lösningar. Men det är ju vad jag tycker...

• Anonym (nyfiken)
    Anonym

Jag vet att man är skapt som man är, men det är inte alltid man själv trivs och om man verkligen inte trivs som man är så kan man inte tvinga sig fram ett självförtroende som inte kan skapas. Alla har olika uppfattningar.
    Man kan heller aldrig tänka sig in i en annans siuation. Så därför tycker jag att man ska ha förståelse för saker och ting, att alla verkligen tycker och tänker olika
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym
    Ja nu efter att ha läst tycker jag att yasmin låter mest lockande, jag körde ju med follimin förut men kommer inte ihåg om det gav någon biverkning.

Jag har inte hört att det kan vara "farligt" med piller faktiskt, vet ju bara att det tar längre tid att bli gravid osv efter att ha ätit det tills kroppen ställt in sig helt och hållet.
    Man får väl gå dit och prata och fråga om det finns risker och vad isåfall.
    Dom borde ju hålla koll på läget. Har som sagt aldrig hört att det ska vara riskabelt för kroppen att äta någon sådant. Men alla kroppar fungerar ju olika!
Svar på tråden ppiller, ger större bröst?