• Moder07

Gardinproblem i vardagsrum.. idésprutor se hit!

Jag har ett litet probs...

Har ett vardagsrum med mycket fönster... total bredd på de är ca 4 meter. Och i dessa 4 meter innefattar en altandörr + 3 fönster. Varje fönster respektive dörr är ca 90cm breda + emellan varje "fönster" är det ca 1 dm vit list. Fönstren börjar ca 40-50cm från golvet och är lite över 2 meter höga, inkl list.

Altandörren har lika stor glasruta som de andra fönstren så utifrån när det är mörkt ser det ut som 4 likadana fönster.

Hur skulle ni haft gardinerna om ni fått välja?
    Har ni liknande själv hos er, har ni kort?

Nån som har tips på ställen där man kan köpa billiga gardiner på nätet?

Hoppas på tips för det kliar i fingrarna just nu och fixa till det, är inte nöjd som det är nu,  med dubbla panelgardiner på vardera sida... ser så tomt ut:/

• Svar på tråden Gardinproblem i vardagsrum.. idésprutor se hit!
  • CeciliaBa

Det låter som ett ganska angenämt problem! Vi har också en lång vägg med bara fönster och en altandörr i mitten men vi har gjort så att det finns en lång vit "draperigardin" på ena sidan och sedan gjort en slags vägg av tre gardiner (två vita, en svart i mitten) som gör det till en slags vägg för tv'n. Det kommer fortfarande massor av ljus in i rummet! Allt beror ju på vad man har för stil och mål med rummet. Tror inte panelgardiner blir så bra.

BF 080206
  • Moder07

CeciliaBa: Låter fint så, men inte här.. vill inte ha tyger över fönstren, vill få in mer ljus...

Någon fler som har tips...?

Finns ju fler i detta land som har liknande, tror inte vi är ensamma direkt :P

• CeciliaBa

Har du någon bild?

BF 080206
  • Moder07

lagt upp bild nu i mitt galleri.... bilden togs innan säljaren burit ut sina möbler :P Inte våra, pjo

• skruttmamman

om du har panelgardiner kan du ju sätt så du har längst ut i kanterna och så i mitten så att det ger känslan av att du ahr två fönster istället för ett.. välj gardiner som är lite transparanta så att de släpper in lite ljus med..

det kan ju även vara snyggt med vanliga gardiner i transparant tygg på sidorna och en i mitten....

stolt 3 barns mamma och fru.
  • CeciliaBa

Ok, då förstår jag att det inte passar med så många gardiner! Faktum är att jag skulle nog inte ha några alls...men det är ju min smak. Det beror ju kanske lite på hur ni har det i övrigt i rummet. Tycker det är snyggt med "rena" fönster och det kan man ju se i inredningstidningar ofta också! Satsa då kanske på att ha en textiltavla eller annat som "mjuknar upp" rummet. Ja, det var allt jag kunde komma på. Lycka till hur du än gör! Hoppas någon annan har nån bra idé åt dig! Coolt kök förresten!

BF 080206
  • flixflax

Ha en enda bred kappa över hela väggen som endast är 20-30dm. Det har min mor och det är jättesnyggt! Hon har gjort en egen variant av hissgardin kan man säga.

• TerrorMorsan

jag skulle antingen köpa hissgardiner, vita, att ha i varje fönster, eller köpa va heter såna gardiner.....hmm..öljettgardiner ljusa att ha mellan varje fönster

Svar på tråden Gardinproblem i vardagsrum.. idésprutor se hit!