Inlägg från: Anonym (s u c k) |Visa alla inlägg
  • Anonym (s u c k)

Jag tvingas jobba natt

ja du....gäsp gäsp...förlåt, men jag verkar inte va så förstående som alla andra här...Jag jobbade natt samtidigt som jag pluggade, både under gymnasiet o under universitetstiden. Skittråkigt, såklart. O trött var jag, osv. Hade dels jobb inom vården, dels jobbade jag natt på Mc Donalf´s vilket innebar 14h skift utan rast ibland. Vårdpassen kändes lyxiga kan jag säga.

Om du inte kan få ett läkarutlåtande på att du inte KAN jobba natt så tycker jag att du får bita idet sura äpplet ett tag. Chansen att du får ett annat jobb minsar ju desto längre du går arbetslös, så att ta detta jobbet kan väl ses som ett stieg i att komma tillbaka på arbetsmarknaden.

Men om det e heeeeelt omöjligt för dig att jobba natt o heeeelt omöjligt få annat jobb inom vård, städning, butiksverksamhet osv (jag menar om det hos dig e svårt att få jobb inom en verksamhet där det i stort sett alltid fattas jobb, dvs vården, så låter det ju som att det inte alls e nåt att satsa på..) så får du väl plugga.

Så nej. Eftersom jag själv sett det som självklart med hårda studier, skitjobb, 0 dagar ledigt i veckan osv så får jag säga att jag inte har mkt förståelse.Men det e jag det, uppenbarligen tycker de glesta annorlunda.

Svar på tråden Jag tvingas jobba natt