Rå köttfärs - VILL HA!
Vi ska äta tacos i kväll och jag har precis börjat steka köttfärsen. Jag ÄLSKAR rå köttfärs och fick verkligen stålsätta mig för att inte ta ett lite smakprov.....
Är i v. 6
Vi ska äta tacos i kväll och jag har precis börjat steka köttfärsen. Jag ÄLSKAR rå köttfärs och fick verkligen stålsätta mig för att inte ta ett lite smakprov.....
Är i v. 6
har aldrig smakat men det låter inte särskilt gott!
men därimot är jag jäkligt sugen på mögelost =)
Visst är det gott!!
Ett helsike varje gång det är något med köttfärs i på menyn
örk. Ser Mr Bean och hans "biff Tartar" framför mig
men fyy allvarligt?
ta en vitamin istället- de säger att såna där begär beror på någon brist..
Ända grejern jag hade för mig var att jag kunde inte äta kyckling eller kött under en lång tid när jag var gravid..total avsmak..
Mmmm, jag känner precis likadant.
Rått nötkött är bland det bästa jag vet - med lite salt o peppar på! Smaskens!He he he...
Råbiff med hackad lök, stark senap, rå äggula och kapris, en riktigt blodig bit oxfilé eller carpaccio med ruccolasallad, parmesan o svartpeppar...
VAD JAG SAKNAR DET!
Det märks på mitt blodvärde också. Vid inskrivningen hade jag 154 och nu i v 25 har jag sjunkit till 109...
Beroende på att det inte är lika kul att äta kött när man inte får äta det rött - inte ens rosa... :o(
Det är nog vad jag saknar mest med att vara gravid - att inte kunna njuta av delikatesser....
Jag förstår dig precis. Rå köttfärs är tusan så gott!!!!
Vill också ha rå köttfärs. Är så jäkla sugen på råbiff o min pojkvän gjör en jättegod sån.
Blääää! Det får mig att tänka på att när jag var liten, så åt min mammas chef råa fläskkotletter. Blääääääääää x 2.
Pewe - håller med dig. Ska hem till bekanta i morrn kväll som inte vet nåt. Det kommer att bjudas oxfile som jag älskar. Den ska inte vara mer stekt än att man har visat den för stekpannan men det går ju inte nu *saknar*
Härligt att se att det är fler som älskar råbiff också!
Turia: jag tar mina vitaminer. Jag tycker att rått kött smakar gott helt enkelt. Men jag respekterar att du, och ni andra som urkat, inte gillar det.
Åh, jag trodde jag var helt ensam om att gilla rå köttfärs! Nån brist tror jag inte jag har (kanske lite konstig smak däremot? ), älskar det gravid som ogravid.