Livmodertapp??
Jag undrar hur tappen känns? Jag tror jag kände den häromdan med fingret, då var den halvmjuk med ett litet "hål" i. Idag är den mjuk och plats för 2 fingrar, vad betyder det??? Hoppas nån kan svara. (är i vecka 34)
Jag undrar hur tappen känns? Jag tror jag kände den häromdan med fingret, då var den halvmjuk med ett litet "hål" i. Idag är den mjuk och plats för 2 fingrar, vad betyder det??? Hoppas nån kan svara. (är i vecka 34)
För omföderskor är det vanligt att tappen är lite öppen.
På förstföderskor brukar den inte öppnas förrän det börjar närma sig förlossning, men det finns förstföderskor som gått omkring och varit ca 3sm öppen i veckor innan förlossningen sätter igång.
oj..det e väl inte så bra o känna o trycka på den?? eller?
ja me känt min men kände inte ngt hål??
Vet inte om det är "bra" eller inte. Har ju inte direkt använt våld
, bara känt där. Låter väl inte så bra heller att går runt o vara öppen i ett par veckor?? Ska man avstå från sex o så då pga bakterier??
känt min me nu .. kunde få in ett finger
Ursäkta om jag är lite trög men hur känner ni detta? Livmodertappen sitter ju inte precis i slidmynningen direkt, har fått för mig att den sitter ganska många cm in....?
cirka 9 cm in
Har också funderat det där med livmodertappen.. Kan man vara "öppen" fast livermodertappen är kvar??