• Lena80

Playa del Cura

Någon som bott på Playa del Cura på Gran Canaria? Vi tänkte åka dit med en annan familj men det ser ju ut att vara så litet och "dött". Å andra sidan kan man ju röra på sig och åka till andra ställen men vore kul att höra om det är ett helt ok ställe? Någon?

• Svar på tråden Playa del Cura
  • hotten

beror ju på vad man söker efter... det är lungt .. finns några hotell och ett litet shoppingcenter (där det finns en lite större spar affär, ca 3 små butiker å ca 4 restauranger, en spelhörna... tror faktiskt jag fick med allt!)

ingen strand att tala om... (sand, grus stora sten)

Men taxi till tex poerto rico kostar bara ca 45,- kr och busshållplats finns ju med bra kommunikation.

å många hotell både där å i övriga canaris brukar många gånger ha kvällsunderhållning.

• hotten

föresten i shoppingen där finns en restaurang som har goda pizzor å ännu godare pasta, det är säkert 20 olika pastarätter å såser super! jag åker ibland genom halva ön bara för att käka där!

• hugosmamma79

Vi var på playa del cura nu i december, bodde på riviera marina, vi var ett sällskap på 14 st från mormor på 89 år till våran Hugo på 3 år alla var super nöjda, kanon hotell fräsht & fint. Och hotell bar/restuarangen har gudomlig mat, så gott.

Pool området var stort & fint 2 st barn pooler. Underhållning på hotellet varje kväll mestadels för barnen men Hugo var helt lyrisk.

Man gick bara ut genom grinden till hotellet så var man ute på stranden, det var ganska stora vågor så för barnen var det bättre att bada i poolen, eller ta en promenad på 15 min bort till amadores stranden som var jättefin.

Vill duveta mer ärdet bara att höra av sig. Jag rekomenderar verkligen playa del cura.

Svar på tråden Playa del Cura