• aladdin

Torsk i bröstet - ont??

Har så attans jävla ont i bröstet - mest i själva bröstvårtan som är synbart irriterad. Var på Vårdc i dag, de sa att det inte skall göra så ont om det är torsk.. Nån annan som varit m om liknande? Hade mjölkstockning ( lindrigt ) för en v sen.

• Svar på tråden Torsk i bröstet - ont??
  • kiro

ja gud ja, det brinner som tusen eldar och det känns....det kan jag lova..

• aladdin

Brinner ja, precis! Det känns som om bröstvårtan ÄR ett brännsår... hade ni andra symptom samtidigt? hade era barn torsk i munnen? Fick ni nån behandling? Hur lång tid tog det???? AJ AJ AJ

• kiro

nu när jag tänker på det, jag hade också mjölkstockning först och sen ont i vårtan, tog odling och där var inga bakterier och ingen synlig svamp, där kan dock vara svamp ändå.. be dem göra en odling på amningsmottagningen...

• Ulle75

Det låter som samma symtom som jag hade när jag fick svamp. Fyy va ont det gjorde. William hade torsk i munnen oxå. Vet inte var det började dock, då jag ätit pencelin kan ju jag fått svampen av det. I vart fall fick jag Mycostatinkräm en salva och William medecin. Har du pratat med sköterskan på BVC, eller vem träffade du på Vårdcentralen?

• kiro

jag har fått diflucan som är i tablett form, det ska behandla både mig och min lilla men det hjälpte inte, vi har antagligen smittat varandra fram och tillbaka... nu får lillan mycostatin och jag smörjer med cortimyk ( fotsvampsalva)... tycker dock inte att det hjälper... har inte så ont nu, men vårtorna spricker hela tiden och jag får småsår.. detta är skittråkigt, har hållt på ett tag nu, hoppas på att det snart försvinner... hoppas du har bättre tur : )

• Neithotep

Ja sonen hade i munnen också, vi fick mycostatin till honom och jag fick ta den till brösten också.. det försvann från mina bröst ganska direkt men sonen har kvar i munnen ännu (han har haft i över 3mån) men det har blivit mindre.

• Angel73

Japp det gör skiiiitont, fick salva mycostatin till bröstet och flytande till bebben.

• aladdin

Jag träffade en läkare på VC som också kallade på BVC-sköterskan och de rådgjorde också med läkare på kvinnokliniken. Min bebis har inget i munnen. Men jag har outhärdligt ont.

• En bebis i magen

Jag hade svamp i bröstet, det syntes inget utanpå. Det gjorde fruktansvärt ont att amma, men även ca 30 minuter efter amning. Det kändes verkligen som eld i bröstet. Bebisen hade inget. Först smörjde vi med Mycostatin. Det hjälpte, men kom tillbaka när jag slutade. Fick till slut Diflucan som jag inte tyckte hjälpte. Men en vecka efter att jag ätit slut på Diflucan så försvann det. Hoppas att du blir av med det snart!

• Martina och Uno

Jag har haft massor av problem med svamp/torsk. Det sticker och liksom kliar i bröstet. Och gör jätteont i bröstvårtan när man ska amma. Jag fick utskrivet Mycostatin - salva till mig och oral lösning till min son. Man brukar få båda, även om det inte syns ngt på barnets tunga, eftersom det lätt går runt-runt mellan mamma och barn annars. Detta hjälpte för mig, med ihärdigt användande.

• yodi

jag hade ochså gätte ont.
    vi började med mycosatin i flytande form till både mig och julia, hennes försvann nästan på en gång, min satt däremot kvar i nästan två månader, fast tack och lov så försvan smärtan effter någon vecka.

Svar på tråden Torsk i bröstet - ont??