• ÄlskarMina

Kan man ha två dagis?

Jag undrar därför att när Novas pappa kommer hem från Kosovo i början av april kommer han förmodligen vilja ha vår dotter lite mer ofta än vad han hade innan hans utlandstjänst.(1helg på 3v ungefär)

Och jag vill gärna att han tar hand om henne mer. Det skulle göra henne och hennes pappa så glada!

Nu bor papsen med ny sambo ca.11mil härifrån och ska nog göra så ett tag, beroende på jobb/plugg för han.
    Om vi nu kommer överens om varannan vecka-boende eller nåt måste ju han också ha dagis för henne där?

Är det någon som vet hur det funkar? Och kan tipsa om bra lösningar som ni gjort där barnet bor växelvis hos föräldrarna?! Hon blir 4år til sommaren förresten...

• Svar på tråden Kan man ha två dagis?
  • jennie ellie

Ja det har vi haft till vår dotter under två år. Vi har alltid haft vv och tidvis bott 20 mil från varann

• ÄlskarMina

tack för svaret!

men finns det fler här som har två dagis för ert/era barn?? Funkar det bra osv...?

• Mystic

Min bonus har 2 dagis.. hans mamma och vi bor i olika kommuner..

• BorPåLandet

Då kan hon bara ha det i 2 år sen när det är sexårsverksamhet och sen skola är det ett ställe som gäller.

• mizztigger

vi har oxsdå haft 2 dagis. ett i nynäshamn och ett i jakobsberg. det är inget jag rekomenderar om det inte är nödvändigt och att barnet verkligen klarar va de.t min odtter var inte redo för det dessväre. det ksapade bara oro och missnöja och ångestfylld vecka när hon visdte att det var dags att åka till hennes pappa och det dagiset.

men om det fungerar så är juh det ett bra sätt att fort kunna ha VV.

• LinaFalk

Ja det kan man! (obs! Dagis finns inte, det heter förskola, stor skillnad!)

Gravid!!!!!!! BF 3 aug!
  • Lovica

Hej!

Min son har två dagis (vi kallar det så men vet mycket väl att det heter förskola!!). Han har haft det sen han va 4år och är idag 6 år. Jag va emot det från början men jag måste medge att det har fungerat utmärkt. Vi hade kommit överrens att om vi såg att sonen på något sätt skulle må dåligt av detta så skulle vi avbryta det.

Det som kan vara viktigt i tidigt skede är att bestämma vart ert barn ska gå i skolan. Eftersom man från förskoleklass inte kan ha två ställen att gå på. Det är bra för barnet att det vet vart det kommer att gå i skolan och föräldrarna slipper ta den diskussionen i sista stund.

Sen kan det vara lite bekymmer med hurvida barnets hemkommun är villiga att betala dagisplatsen på den andra orten. Min kommun, där vår son också är skriven, ville inte betala platsen på den andra orten (vilket är en förutsättning för två dagis). Men då valde den andra kommunen själva att betala, trots att barnet inte är skiven där. Det här måste du själv kolla upp eftersom det inte är samma på alla ställen

Lycka till!

Svar på tråden Kan man ha två dagis?