Myrinvasion, och ingen hjälp!
Igår kväll så såg jag ett par stycken myror i köket, detta är andra året i rad som jag får en myrinvasion. Jag satte ut myrdosor o det har inte hjälpt, i morse kryllade det myror i hela köket, o då menar jag hela. I lådor, på diskbänken, i skafferiet, golvet, på spisen.... ja som sagt, de va överallt. Så jag ringde till min husvärd tidigt i morse o sa att anticimex måste komma. Jag hade ju som sagt samma problem förra året, i april månad så kom myrorna, o även då på en fredag o jag fick ingen hjälp förän flera dagar senare.
Min husvärd ringde upp mej efter en stund o sa att hon har mailat anticimex, så jag ringde de själv o sa att de skulle komma idag, då säger han i tel att de inte kan, även fast jag sa att det är jätte akut o att jag inte kan ha myrdosor o myrgist o sånt framme när jag har en 15 månaders hemma som springer runt o stoppar allt i munnen.
Han sa att de skulle komma nån dag nästa vecka.
Hur kan man göra så?? NÅN DAG? Då kommer ju hela lägenheten krylla av myror.
Köpte myrr, det där pulvret idag men det hjälpte inte, har ävne dammusigt o torkat golven men icke sa nicke.
Var tvungen att kasta allt iskafferiet för de kröp där, socke,r pärlsocker, ströbröd,cornflakes, bröd.. + att jag har varit tvungen att äta mat UTE för attdet inte är nån ide att ställa sej olaga mat när de är på besticken o spisen o i kastrullerna...
Jag är så förbannad på de! Hur man de låta en vänta så här , fast jag har barn hemma och det är flera hundra stycken.. har sett några i badrummet också, o så nyss en i sängen. jag börjar snart gråta, där är så äckligt!! Innan anticimex kommer så kommer myrorna att sprida sej till alla rummen.
Jag vill veta vad jag har för rättigheter angående detta? Har jag rätt att kräva sänkt hyra för denna månad eller ersättning för allt jag kastat o att jag inte kunnat äta hemma? vart ska man vända sig? Jag är djupt besviken på hur alla har betett sig..
Jag fundrar på att gå o sova hos min mamma idag för jag vågar inte sova i sängen av rädsla av att vakna med 100 myror på mig och dottern..
Vad kan man göra??