• Kajsa05

Tips till spel för 3-åring...

Vår stora tjej blir 3 i feb. Jag tycker själv det är så skoj att spela spel. Men när vi ska göra det så tröttnar hon nästan direkt. Vi kanske har för svåra? Jag har memoryspel med olika djur. Vi brukar använda 4 par åt gången så det inte ska bli så svårt. Men det tröttnar hon nästan direkt på.
    Har ni några bra speltips??

• Svar på tråden Tips till spel för 3-åring...
  • 4 Busfrön

Quips, färg pluppar att fylla i på sin bricka. 3 år

Laban spökspel, leta efter nykeln för att få göra de läskiga spökvrålet. 3 år

Bamse bingo, med dvd och en liten film när man fått bingo, finns tre olika svårigheter på det. 3 år

Monopol (barn) 4 år

Olika kortspel så som Uno, Alfons Åberg. 4 år

Lusen, slå tärning för att få en hel lus 3 år

Äggspelet, få slut på äggen i korgen 3 år

De här är/var mycket popis hemma hos mig. Det beror på hur mogen och vilket intresse ditt barn har för att gilla dem o förstå dem.

• mamma till lilla skrutt

Drakguldet har vi spelat en del hemma nu... lätt o kul.

• snusans mamma

Vår tjej fick knasiga djur i julklapp och det funkar en liten stund.
    Hon blir tre i mars.

• Morphie

Lusen är ett bra spel om barnet tröttnar snabbt på typ memory och liknande.

Nyckelpigornas maskeradbal är också bra, men det brukar vi aldirg spela klart.

• Söderböna

Pluttan (blir 4 i mars) har börjat lära sig Yatzy. Hon behöver lite hjälp, men tycker det är hur kul som helst att räkna prickar.

Hon gillar också ett barn UNO som hon fått i present. Det är enkelt för henne, även om hon föredrar att lägga alla kort på bordet så att vi andra ser hennes kort...

• Jezzico

kalle kunskap (dataspel iof)

Donnie 050216 - (?) September 08 (?)
  • Cocarola

Kärnans träspel har varit populära hemma hos från ca 2 år. 8-åringen är fortfarande gärna med och spelar.

Favoriterna:

In i stallet
    Bä bä vita lamm

men Björnen sover kan duga som omväxling!
    Ett annat spel som gillades av vår panel var Barbapappas förvandlingsspel

• myspysan

min son är 2.5 år och han älskar att spela lusen och ballongjakten. Tror att det mest handlar om att det är kul att kasta tärning och att bygga ihop sakerna

Mamma till två IVF-mirakel...
  • Linda3

Min son på snart 4 tycker om Bamses honungsjakt, memory, MixMax, Djurens värld samt Ballongjakten.

• Jossan86

In i stallet och fånga ballonger har varit väldigt poppis hos vår 3 åring, nu har han dock gått över till dataspel och då är det Bamse och Kalle Kunskap som gäller

• Alicia05sMamma

Min dotter har:

* Bamse Lotto
    * Laban memory
    * Grodor som man trycker på som ska hoppa i en liten burk

Favoriten är bamse lottot

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • svartnos

Min son älskar att spela mitt första Vem där? det kan han hålla på med lääänge. Fast han spelar inte enligt reglerna, utan han gillar bara att klä ut gubbarna.

Godisspelet går också hem. Där skall man ta upp kort med färger på, den färgen man får, den rutan skall man flytta till

Fiskspelet älskar han. Där skall man fiska upp fiskar som rör på sig och öppnar och stänger munnen.

Sedan brukar vi spela ett spel där det ramlar ner en massa kokosnötter ifrån ett träd och då gäller det att fånga så många kokosnötter som möjligt med sin klubba.

• Dynah

Lusen, slå tärning för att få en hel lus 3 år -
    Var köper man det spelet någonstans?

Svar på tråden Tips till spel för 3-åring...