• Anonym

Råd om intimrakning

Hej!
    Har lite problem. Jag står inte ut med att ha det hårigt där nere =P
    Har nu kille och då är jag, ja faktiskt, livrädd för lite stubb. Han sover över hos mig varje helg och det kan då hända lite, om ni förstår =P
    Att raka varje vecka, eller ja varje fredag blir det, är ett litet problem. Så här gör jag:
    Låter hyveln ligga i isvatten (har hört att det är bra för det håller stålet ehm... hårt och vasst). Rakar med 3 bladigt rakblad (Venus) och med raklödder som innehåller aloe vera som ska mjuka upp och sånt shit...
    Har jag inte rakat på typ en månad så blir det skitbra. Men nu när jag rakar varje fredag så blöder det och så blir det ju såna där dryga fläckar (inte inflamerade hårsäckar utan pga blödning).
    Provade med ett rakblad på 2 blad, men det blir ungefär samma som ett helt nytt huvud med 3 blad, det är jättevasst och så blöder jag.
    Eftersom det blir så torrt efter när man rakar så ofta så har jag provat smörja in med babyolja, men dom där j**la bloddropparna tittar likt förbannat ut =P

Min kille går ju aldrig ner på mig, så han ser ju inte hur det ser ut, men JAG stör mig på det... är perfektionist =P
    Men om han går ner med handen så skulle han ju känna om det är stubb, därav rakningen =P

Är det någon som har nåt råd om hur jag ska undvika torrhet och småblödningarna? Kanske en hyvel med ett blad men hittar inte det =(

• Svar på tråden Råd om intimrakning
  • cynikern

Du rakar dig trots att du blöder och får problem och han går inte ens ner på dig... Byt kille!
    Men On-Topic: gå till salong och vaxa.

• Anonym

Ehm... ursäkta mig men JAG vill inte att han ska gå ner. Gillar inte sånt. Så "byt kille", stort nej

• cynikern

Ok, ber om ursäkt. Jag tolkad ein det helt utan orsak.

men jag kan rekommendera vaxning om du vill bli len länge, klart värt allt.

• Anonym

Nej förlåt, jag skrev det inte så tydligt bara =P Jag tänker en sak och skriver en sak =P
    Hmmm ja... jag har funderat på det... Men vet inte om jag vågar =/

• Anonym (Bullen)

Jag förstår ditt problem, har själv haft samma bekymmer.

Var livrädd i början av mitt förhållande att han skulle känna stubb eller så, men han har aldrig påpekat dig och numera (2,5 år senare) så bryr han sig inte ens om jag låtit det växa lite för långt... tycker han om dig så skiter han i ditt stubb!

Förresten, hur ser han själv ut? :)

• Anonym

Anonym Bullen

Han snackar mycket om att han ska raka sig och sånt. Han är inte ens hårig =/
    Men grejen är att jag hotar honom med sexstrejk och massagestrejk om han så mycket som klipper ett hårstrå haha! Jag vill ha en naturlig kille liksom =) Hår är bara sexigt ;) så vida man inte ser ut som Austin Powers... men det gör han inte sm tur är! =P Han ser ut precis så som jag gillar ;)

Men du har inte något tips annars? Typ om det finns någon lotion som iaf gör det fint efteråt?

• Em00

Du får nog bita ihop och skippa rakningen i nån vecka..
    Låta det "hämta" sig lite där nere..

• Anonym

*suck*
    Ja det verkar ju inte bättre ='(
    Såvida jag inte tar mig i kragen och vågar vaxa... jag har ju tatuerat mig och fött barn, tyckte inget av det gjorde ont faktiskt.. var faktiskt väldigt trevligt båda två =P
    Kanske så med vaxning också...?

• Anonym (Bullen)

Okej, han verkar alltså tycka att det är viktigt med hårlöst?

Förklara för honom, om du vågar, att det inte riktigt funkar för dig att raka alltför ofta. Han vill säkerligen inte att du ska behöva blöda och så, bara för hans skull.

Jag kör med babyolja faktiskt, funkar prima. Sen växer mitt hår ganska fort, så jag rakar kanske två gånger i veckan när det nått över stubblängden.
    Det är viktigt att hårsäckarna öppnar sig ordentligt innan man rakar, så bada eller duscha länge när du ska raka, för då ska det gå bättre.

Efteråt vet jag inte riktigt om man kan göra så mycket. Jag kör lite oparfymerad lotion ibland, men bara på den vanliga huden så att det inte kommer in på fel ställen. Det hjälper mot det torra.

Svar på tråden Råd om intimrakning