Råd om intimrakning
Hej!
Har lite problem. Jag står inte ut med att ha det hårigt där nere =P
Har nu kille och då är jag, ja faktiskt, livrädd för lite stubb. Han sover över hos mig varje helg och det kan då hända lite, om ni förstår =P
Att raka varje vecka, eller ja varje fredag blir det, är ett litet problem. Så här gör jag:
Låter hyveln ligga i isvatten (har hört att det är bra för det håller stålet ehm... hårt och vasst). Rakar med 3 bladigt rakblad (Venus) och med raklödder som innehåller aloe vera som ska mjuka upp och sånt shit...
Har jag inte rakat på typ en månad så blir det skitbra. Men nu när jag rakar varje fredag så blöder det och så blir det ju såna där dryga fläckar (inte inflamerade hårsäckar utan pga blödning).
Provade med ett rakblad på 2 blad, men det blir ungefär samma som ett helt nytt huvud med 3 blad, det är jättevasst och så blöder jag.
Eftersom det blir så torrt efter när man rakar så ofta så har jag provat smörja in med babyolja, men dom där j**la bloddropparna tittar likt förbannat ut =P
Min kille går ju aldrig ner på mig, så han ser ju inte hur det ser ut, men JAG stör mig på det... är perfektionist =P
Men om han går ner med handen så skulle han ju känna om det är stubb, därav rakningen =P
Är det någon som har nåt råd om hur jag ska undvika torrhet och småblödningarna? Kanske en hyvel med ett blad men hittar inte det =(