• Bimbo Månskugga

Symaskinsnålen går av går inte ner i hålet liksom!

har prblem och abstinens för jag vill så men maskinnålem tjorvar

nålen går ner alldeles vid kanten av nålhålet,,, om ni förstår vad jag menar, så en tiondelsmillimeter fel så går den av.

jag har bytt nål flera gånger och är jätte noga tat sätta dit den riktigt, jag skulle vilja kunna flytta tillbaka hela nålgrejjen (så nålen går ner i mitten av hålet)

hoppas nån fattar vad jag menar, har nyss börjat sy så jag är inte så hemma på området.

• Svar på tråden Symaskinsnålen går av går inte ner i hålet liksom!
  • Bimbo Månskugga

nån som kan veta vad felet är

• philmKarin

Sitter den snett åt höger/vänster eller fram/bak?
    Jag vet att jag hade av ett par nålar innan jag fattade att de satt för långt åt höger och då fanns det om jag minns rätt en justeringsskruv som gjorde så att den hamnade i mitten.
    Men jag misstänker att din nål slår i bakkanten på pressarfoten och då har jag ingen aning faktiskt...

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • Bimbo Månskugga

nej den slår ej i pressarfoten utan i plattan somtyget ligger på i framkanten där.

har ju försökt hitta nån justeringsskruv men hittar inget

• philmKarin

Aha... Det går inte att vända på plattan då lr nåt?

Inte heller expert på symaskiner... hade problem med att tråden fastnade och blev jättespänd och gick av. Märkte att ibland gick det bra och ibland gick den bara av gång på gång. Efter att ha hållt på så i typ ett år märkte jag att tråden fastnade i det lilla hacket på trådrullen som man kan fästa trådstumpen i - kände mig som en idiot, det var bara att vända på rullen Generad.

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • Bimbo Månskugga

puffar denna tråd lite då jag fortfarande inte fattar vad som är fel,

kan man på något vis ändra nålens läge?? för den slår i kanten under pressarfoten, har satt i på rätt sätt för jag har försökt 8gånger provat massa inställningar men inget ändrar nålens läge

• mamma96och07

har du sökt instuktionsbok på nätet? googla de gjorde jag när jag hade tappat bort min instuktions bok dessutom kan man ringa tillverkaren.:) lycka

• mamma96och07

de ska va instruktions bok :))

• LindaHelen

har du rätt pressarfot till den sömmen?

Svar på tråden Symaskinsnålen går av går inte ner i hålet liksom!