• moosen

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Vår dotter sover inte SÅ dåligt, men hon sover sämre än vad hon gjorde innan. Hon är 7 månader.
    Hon vaknar 1-2ggr per natt från att ha sovit hela nätter. Vi har precis flyttat henne till eget rum för att se om det hjälper. (är inne på 3:e natten och vi ser en liiiten förbättring)
    Sedan har vi ökat mängden mat då vi gett samma mängd i ca 2 månader.
    Hon är mer aktiv nu mer krypandet osv, så vi får vänta och se om våra knep funkar......

• moosen
    Achwell skrev 2008-01-16 22:10:07 följande:
    En sak till, jag har hört att barn som vaknar tidigt, typ 5 vaknar med stor sannolikhet av att de är hungriga. Deras hunger väcker dom och sen kan de efter ammning oftast somna om igen på grund av att deras sömnbehov inte är riktigt täckt. Det har min tjej gjort. Vaknar typ 5 och går inte att söva om.... hörde av läkaren att deras magsäck "vaknar" vid 5 och att de nog vill ha mat då. Sen är hon vaken i ca 1 timme och sover 3-4 timmar till.
    Det kan jag säja att det inte stämmer på vår dotter. Hon vaknar alltid runt 5 och det är INTE av hunger. Hon äter som en häst på dagen och ibland äter hon inte ens upp på morgonen.
    Sedan är hon vaken i 2 timmar och sover sedan runt 45 min.
    Så det varierar, som allting annat, från barn till barn!
  • moosen

vi har ökat mängden mat här hemma och även börjat ge gröt uppå vällingen för att hon ska stå sig bättre på natten!
    plus att hon är soppevåt när hon vaknar, så mindre välling är bara bra!
    Idag har vi även bytt blöja på natten till en som ska suga upp bättre så får vi se!
    även rubbat på sovtider så hon sover bättre tider på dagen och det har funkat jättebra!

i 2 dagar har hon bara vaknat 1 gång per natt... *peppar. peppar*

får hoppas att det håller i sig! fast hon vaknar fortfarande 05,00! men bara hon sover på natten så är jag nöjd!

• moosen

hon vaknar ju som sagt klockan 05,00 varje dag. kan hända att hon vaknar en halvtimme senare ibland.
    Förut har vi lagt henne när hon varit vaken i 1,5-2 timmar. men nu håller vi henne vaken till 07,30-08,00 och precis innan läggdags får hon lite mellanmål.
    Så nu sover hon 2 timmar istället för 45 minuter.

Då blev det ju också så att eftermiddagspasset flyttade sig till 13,00 och vaknade 15,00. Innan vaknade hon 13,30 och vägrade sova mer tills hon skulle lägga sig (18,30)
    Då hade vi en grinig tjej hemma, men inte längre!

Så nu har det blivit bättre faktiskt!

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?