Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
Vad skönt att vi inte är ensamma.....
Har en snart 9 månaders son som sover som en kratta. Så här ser det ut för oss. Somnar runt 21. Ca 22.00-22,30 drömmer han mardröm men då är det bara att ta upp i famnen så somnar han om på 5 minuter så det gör inget (mer än att jag tycker synd om honom). Oftast sover han sedan till 00 ca för att sedan börja vakna 1 ggr per timme. Ibland räcker det med att vagga sängen och sjunga lite men några ggr per natt ska det bäras, vyssjas mm. Det tar 30-90 minuter. Runt 06-07 vaknar han för vet inte vilken gång i ordningen och är då omöjlig att söva om så då går vi upp. Han säng står på min sida så det är alltid jag som vaggar i hopp om att det ska funka. Tyvärr vägrar han somna med sin pappa sedan 1-2 månader både på kväll, dag och natt. Mao jag börjar bli j-kligt trött. Är det helg får pappa gå upp och ta första vakna passet som är ca 1,5 tim så jag får sova den tiden men är inte jag där när han sedan blir trött så skriker han hysteriskt tills jag kommer....
Skummade lite i tråden och såg att det ska visst vända efter 1-3 månader. Såklart är det 3 månader som gäller för oss då men då borde det ändå peppar peppar vara över om en månad eller så...;)
Har inte velat testa att ge honom eget rum då de ju är i en separationsångestfas men ändå så undrar jag om det är så att vi stör varandra?
Kan tillägga att han inte tar napp eller flaska så jag ammar ett mål på natten runt 01-02 men märker att det knappt finns nån mjölk alls nu....
Hoppas verkligen vi alla får sova snart...
Styrkekramar till alla!