Det är inte lika gott med vatten, så tanken är att hon ska sluta "snutta" helt på natten.
Men om det inte funkar så får hon gärna dricka vatten på natten. Snart kan hon hantera flaskan själv så då behöver vi inte vakna för att hon vill dricka...
Jag är själv väldigt törstig på nätterna så jag kan sympatisera med hennes "ovana" 
Igloo79 skrev 2008-01-28 23:07:53 följande:
Ullegulle: Undrar om nattmatandet. Blir det inte bara att ni ersätter vällingen med vatten och det blir det hon vill ha i flaska? Eller slutar nattmatandet helt?Achwell: Jo natten var helt ok. Färre uppvak. Och ok tror jag också för att jag nu är inställd på att ta nattvaken på ett annat sätt än jag varit tidigare. Förut har jag bara önskat att hon kunde somna om utan att jag behövde ta mig ur min varma säng och blivit frustrerad när jag måste vakna hela tiden. Nu är jag inställd på att vakna och hjälpa henne. Lite för att jag äntligen har format en liten plan och hoppas på att den fungerar.Alicia: Har ingen lättsövd bebis (ibland kanske) Dock vaknar hon ganska ofta på natten och vill också minska (egentligen helt få bort - men får ta lite i taget) på uppvaken. Har ni napp eller annat ni använder när ni "söver" bebisen? Vi har nu tagit bort nappen och det har blivit lite bätter. JObbar nu med att få henne att sluta amma/äta. Eller slutat har hon gjort för nu ger vi henne inte mer, men hon har inte riktigt accepterat det, då det kommer en del protester.