• 070706

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Hej jag hoppar in här.. Min son är 7 månader. och jag har riktigt svårt för att få han och somna själv och sedan sova i sin säng..

Han somnar oftast hos mig och sen vaknar han så fort jag försöker lägga ner han i sin säng, och då blir det att han får ligga hos mig och hans pappa i sängen.
    Dom ggr jag lyckas lägga ner han vaknar han 1-2 timmar senare och ska upp i sängen.. :/.. Vet inte riktitg hur jag ska göra..

Nån som kan hjälpa oss och bryta denna cirkeln?

• 070706

Har testat de med, men det är precis som om att när sonen ser mig blir han ännu mer hysterisk :/

Achwell skrev 2008-02-15 10:43:21 följande:
    070706--> Vad tror du om denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-3-23/m29293259.htmlDen har hjälpt massor - just det där med att få de små liven att somna själva
  • 070706

Jag har faktikst gjort så nu är idag att jag har skriivt ner ett mat schema för sonen som vi ska testa nu. För jag tänkte så att om vi kommer in i fasta rutiner med hans mat så kanske sovandet kommer av sig själv sen.. För jag har inget emot att han somnar i min famn vid 9 tiden i soffan men sen när jag lyckats lägga ner han i sängen och han sen vaknar 1-2 timmar senare och vill ha mat så är han uppe 1-2 timmar till..

Han är mjölk allergisk och går då på nutramigen så nu har jag sökt fram en massa recpt på mat som man kan göra på nutramigenen. Så nu ska jag göra gröt och välling och sånt på det :). Så kanske han står sig längre och inte vaknar så fort och sen flera ggr under natten..  Och sen ska vi försöka med det också att ta på ahn pyjamas på kvällen och sen lägga han i sängen om han är alltid för bångstyrig i famnen och verkligen försöka få han och somna själv.

SÅ får se hur det går?

Låter detta bra eller?

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?