Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
Hej,
Vilken underbar tråd, fast egentligen inte med tanke på alla som inte får sova. Men jag behövde verkligen höra att vi inte är ensamma. Min son som är 7 månader har aldrig sovit exemplariskt men helt ok. Han gick ner på ett nattmål tidigt och slutade äta helt på natten vid 4 månader så det var ok. Men han vaknar flera gånger per natt. Strax innan jul vale jag att ta bort nappen vid läggning o fick bra resultat. Han har sedan dess sovit ung till 5 och sedan vaknat ca 2 gånger till innan 8, förutom 1-2 nätter i veckan som varit lite sämre. Nu, för ca en vecka sedan är alla nätter lite sämre. Han vaknar så tidigt som 12 ibland o sen var o varannan timme o det värsta är att det inte går att få honom att somna om så till sist fick jag ge honom nappen redan första uppvaknandet (innan fick han in´te den förrän 5). Jag är själv då min sambo jobbar på sjön - han är ute 6 v. - så vad jag orkar är verkligen begränsat. Nu tror jag jag ska försöka hålla ut i natt o inte ge nappen för jag tror verkligen det hjälper - men det är så svårt när man strå där helt slut! Men ni ger mig ändå lite styrka för ajg är inte ensam och jag har fått en del anledningar till varför han sover sämre!
sov gott alla