• whitestar

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Här är oxå en med en son som nyss börjat sova oroligt!Dock är min son snart 9 månader ( på torsdag). Han vaknar inte flera gånger per natt dock,utan han vaknar EN gång vid fyratiden och kan inte somna om förrän efter en,två timmar!Detta började ske när min sambo började om att jobba igen på annan ort så jag är ensam i typ 3 veckor nu! Tur jag inte är nån kvällsmänniska så det blir rätt tidiga kvällar för att orka med nätterna!Har räknat ut att han sovit 12 timmar i snitt per dygn sen detta började...så nu försöker jag dra ner på tupplurarna under dan så får jag se hur det funkar

• whitestar

Hej igen!Oj,vad mycket inlägg det kommit sen sist,orkade inte läsa alla...kan meddela att min son börjat sova bättre nu,sover ända till 5.30 på morron!(det är sovmorgon för oss). Däremot så vaknar han upp ibland på natten,men jag brukar hyssja han o säga godnatt utan att ens stiga upp ur sängen,funkar nästan alla gånger.Blir ungefär 1 gång per natt jag måste stiga upp och bädda om han,sen så somnar han faktiskt om!Gissar att han drömt nånting dom gångerna..Åsså har jag upptäckt att jag kan få han att somna om efter vällingen på morgon till klockan 8 om jag struntar i att tända lampan och bara har sovrumsdörren lite på glänt. Men det blir konstigt med tupplurarna på dan isåfall så det är bara i nödfall jag använder mig av det:)

Hoppas ni oxå får till det med nätterna,jobbigt när man inte kan sova!

linsingen75: Jag vet hur jobbigt det är att inte få sova och inte har så mycket avlastning,min karl jobbar oxå borta veckor i sträck..Man får förenkla så mycket som möjligt för sig och inte ta så hårt på saker som tex städningen så att man hinner vila upp sig!

• whitestar

Hej igen..Hos oss har lillen varit störtförkyld och febrig så det har varit uppvak typ 1 ggr/timme 2 nätter i rad nu:( o gallskriker gör han då,tror inte han tycker om att vara så täbbt i näsan! Förhoppningsvis blir det bättre när han blir frisk..Han har annars börjat sova jättelite om dagarna så nu får jag sova ända till sju på mornarna!(lyxigt värre)

Linsingen75: Här är det en som oxå börjar krypa snart,men han tycker ju då om dammsugarn (han brukar "snacka" högt o ljudligt med den när jag dammsuger:))Värre med dammtorkningen,det är ju såå tråkigt när mamma gör det!

• whitestar

Hej igen!Ett tag sen sist,men det blir så när man inte har nåt internet hemma:( Min lilla son har börjat vakna tidigt igen*suck* FEM på morron sätter han sig upp i spjälsängen o leker i ca en halvtimma,sen vill han ha käk...O han sover inte speciellt mycket på dan heller. En timma mellan 8-9 och sen en halvtimma kring tvåtiden...kanske dags att gå över till en dagsvila???

• whitestar

Fortfarande samma visa här,vaknar fem på morron och sover jättelite ändå om dagarna.Men han orkar inte vara vaken så länge i taget att jag kan gå ner i en dagsvila än...förhoppningsvis blir det bättre när vi går över till sommartid.Kanske får sova ända till sex då??

Mystic:Har du ändrat sovtiderna än??o hur går det isåfall?

• whitestar

Min son har just varit sjuk för andra gången på en månad så nätterna har varit med några uppvak pga för täppt näsa. O han vaknar fortfarande klockan fem!!Tror han har en inbyggd klocka som säger att han ska upp då...Fast nu så e han trött o vill sova efter två timmar igen.Sen idag så har han sovit i 2 timmar efter lunch!Men det kanske är meningen att han ska gå över till att sova bara en gång per dag nu?att han snart kommer sova längre på morron istället för förmiddagsluren*hoppas*

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?