Inlägg från: linsingen75 |Visa alla inlägg
  • linsingen75

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Hej,
    Vilken underbar tråd, fast egentligen inte med tanke på alla som inte får sova. Men jag behövde verkligen höra att vi inte är ensamma. Min son som är 7 månader har aldrig sovit exemplariskt men helt ok. Han gick ner på ett nattmål tidigt och slutade äta helt på natten vid 4 månader så det var ok. Men han vaknar flera gånger per natt. Strax innan jul vale jag att ta bort nappen vid läggning o fick bra resultat. Han har sedan dess sovit ung till 5 och sedan vaknat ca 2 gånger till innan 8, förutom 1-2 nätter i veckan som varit lite sämre. Nu, för ca en vecka sedan är alla nätter lite sämre. Han vaknar så tidigt som 12 ibland o sen var o varannan timme o det värsta är att det inte går att få honom att somna om så till sist fick jag ge honom nappen redan första uppvaknandet (innan fick han in´te den förrän 5). Jag är själv då min sambo jobbar på sjön - han är ute 6 v. - så vad jag orkar är verkligen begränsat. Nu tror jag jag ska försöka hålla ut i natt o inte ge nappen för jag tror verkligen det hjälper - men det är så svårt när man strå där helt slut! Men ni ger mig ändå lite styrka för ajg är inte ensam och jag har fått en del anledningar till varför han sover sämre!
    sov gott alla

• linsingen75

Hej på er,
    Natten har varit ok - han vaknade inte förrän kl 3 men sedan tog det ju över en timme för mig att få honom att somna om igen. Försökte verkligen undvika nappen men efter 35 minuters buffning o smekning så orkade jag inte längre o han fick nappen. Då lugnade han sig men jag fick ändå gå in till honom några gånger till innan han äntligen somnade om strax efter 4. Sen sov han till halv 7 o då tog dt mig ca 20 minuter att få honom att sova lite till. Kl 7.50 började sedan dagen. När jag läser hur vissa av er haft det o har det så inser jag att mina nätter kanske inte är värst, men de är nog så jobbiga för mig och när man inte har någon avlastning (mer än mormor o farmor som kommer o passar någon gång i veckan)så blir det tufft.
    Men jag får ju bita ihop....det kan ju inte bara vara underbart att vara småbarns förälder
    kram på er

• linsingen75

Hej på er,
    vi har haft en fantastisk natt - jag känner mig så glad att han visar att han fortfarnade kan sova o själv är han så glad o pigg nu!
    Han la sig utan ett pip 20.25 och vaknade inte förrän 3.25 och då behövde jag bara gå in o ge honom nappen. Sen sov han till 7.50! Snacka om lyx för mig. Känns så skönt att det går, även om det blir återfall inatt så har jag ju i alla fall fått en natt. Vi flyger dessutom till Stockholm idag för en trevlig (hoppas jag) helg borta och då passade det ju fint att få sova inatt!

whitestar - ja, städar det gör jag bara när jag absolut måste. Men snart kryper han o då får ju dammsugaren fram lite oftare. Fast man blir väldigt effektiv när man vet att man kan få vila 30 minuter om man bara sätter fart

• linsingen75

Hej på er,
    Nu sitter jag o hoppas att hans knorrande ska övergå i insomnande utan skrik...
    Helgen har ju varit lite upp o ner med Stockholmsresa då han fått sova i sin vagn 2 nätter o dessutom under "konstiga" förhållanden. Men vi har hållt tiderna i alla fall. Fast ikväll somnade han på väg hem från flygplatsen (vid halv 7) så han skanske inte vill sova ikväll...hjälp...jag som e så trött.
    Första natten var jobbig med många uppvak, men då han låg i vagnen bara en halv meter från mig behövde jag ju inte gå upp. Natten mellan lördag o söndag blev däremot jätte bra - han vaknade bara en gång, men jag e ju ändå trött för det blev ju sent i säng - man vill ju ha lite roligt när man är iväg så kl hann bli efter 12.
    Hoppas att det blir en bra natt, men räknar knappast emd det!

lycka till alla!

• linsingen75

Hej på er,
    Nu sitter jag o hoppas att hans knorrande ska övergå i insomnande utan skrik...
    Helgen har ju varit lite upp o ner med Stockholmsresa då han fått sova i sin vagn 2 nätter o dessutom under "konstiga" förhållanden. Men vi har hållt tiderna i alla fall. Fast ikväll somnade han på väg hem från flygplatsen (vid halv 7) så han skanske inte vill sova ikväll...hjälp...jag som e så trött.
    Första natten var jobbig med många uppvak, men då han låg i vagnen bara en halv meter från mig behövde jag ju inte gå upp. Natten mellan lördag o söndag blev däremot jätte bra - han vaknade bara en gång, men jag e ju ändå trött för det blev ju sent i säng - man vill ju ha lite roligt när man är iväg så kl hann bli efter 12.
    Hoppas att det blir en bra natt, men räknar knappast emd det!

lycka till alla!

• linsingen75

hej,

sqti- tack! Han hörde nog hur du hoppades!
    Efter att knorrat lite vid insomningen o vaknat till runt 22 (fast då somnade han om av sig själv) vaknade han inte förran 4.50 o fick nappen. Sen vaknade han till vid 6 o 7 men klarade att somna om av sig själv o jag fick sov morgon till 8.20. JIPPY
    ibland älskar man dom lite extra

Hoppas ni andra haft bra nätter!

• linsingen75

hej på er,
    Här e det också förkylt o värsta nätterna jag varit med om! E så otroligt trött att jag är förvånad att jag orkar vara glad o tålmodig med lill killen. V i har haft tre nätter på raken numed många uppvak o minst en av dessa varar i 1-2 timmar. Har tagit in vagnen o lagt honom i den o sen vagnar jag honomfrån sängen. Kanske inte det bästa men jag måste ju få lite egen sömn!
    Han e svår somnad på dagen också o sover bara ca 30 minuter i taget...suck...vill ha en bra natt snart...det är inte mycket man ber om nu för tiden - lite god natt sömn o man är tacksam

Achwell- usch vad hemskt med mag sjuka...hoppas du slipper det!

ha det så bra alla

• linsingen75

Nu ger jag snart upp.
    Först alla dåliga nätter, sedan jätte dålig i hög feber o ännu sämre nätter. Sen konstaterades en ev. mjölk allergi o mjölken plockades bort i tisdags och i onsdags natt sov han ok o igår natt hela natten. Jippy tänkte jag - det var mjölk allergin som gjorde att han sov så fruktansvärt dåligt. Men icke - nu har han varit vaken 4 gånger sedan kl 8 o senaste rundan är vi nu inne på 45 minuter - kanske ger han sig snart o man får sova et litet tag. Sambon komhem idag efter 7 veckor ute på jobb o e ingen hjälp - han varken vakanr eller vet riktigt vad han ska göra. 2 nätters sömn är inte ok för att återhämta sig. Jag e så förbannat trött!

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?