Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
Igloo79--> Javisst, får man tänka att det är tillfälligt. Men vi har ju fått in så bra rutin att hon somnar utan napp, själv utan problem... och så kommer det här och "stör". Jag är lite rädd för att man får "börja" om igen sen när hon kommer ur detta. Och tänk om hon får detta som vana och man inte "vet" när hon kommer ur det....
Ja.. tillfälligt var det
Jag vet inte varför jag gör så "stor" sak av det. Jag måste tänka mer att jag är ju hemma för hennes skull. Inte för att dels ta hand om henne, hemmet och laga mat och sånt. Jag tänker nog för mycket på att det ska vara som vanligt PLUS att ta hand om lilltjejen. Jag är ju hemma för hennes skull....
Då får jag nedprioritera Allt annat.
Jag måste bara berätta en mysig grej. Visst... allt är upp o ner nu... men.. Hon vaknade och skrek som vanligt igår kväll efter att hon lagts. Det slutade med att hon kom upp och var så pigg o glad så!? Ialla fall, jag lade henne igen 01:20 och hon gnällde lite men somnade inom 5 min. Sen sov hon till 6 och jag ammade henne i sängen varpå hon somnade. Jag rullade försiktigt över till andra sidan av sängen och somnade jag med. Vi sov till 10:50! Och det mysiga kommer jag till nu. Att få vakna brevid sin dotter var sååå mysigt. Hon sträckte på sig, jäspade och tittade på mig och log! Det är härligt det om något!!!!!
Vi ska fortsätta med våran plan, ge det kanske en vecka ialla fall, så får vi se om vi ska göra om den eller ej.
Ullegulle78--> Jag har tyvärr inga bra tips på sluta nattamma, ialla fall inte nu när de är så här gamla. Jag slutade redan då hon var 4½ månad och då sov hon i vagnen hela nätterna. Jag avvänjde henne genom att vagna istället för att amma, det tog en vecka ungefär. Kanske en idé?
Siabellon--> Skönt att du ser att han kan sitta själv ngn gång ialla fall. Det blir ju bättre o bättre