Didilej: Det är väl lite så jag tänkt. Att dagrutinerna faller mer på plats när hon börjar vakna mer regelbundet. Fösröker ändå hålla rutiner kring vilan - som att hon får sova utomhus i vagnen etc. Får väl fortsätta nöta helt enkelt. Tack för strykekramarna
Måste bara få fira en liten seger. Har precis nattat. Hon fick ny blöja, pyjamas, gos, mys, välling mm i vanlig ordning. Sen la jag henne till rätta i min famn och började sakta vagga henne. Lite protester blev det, men hon kom till ro ganska fort. Började sjunga som jag brukar göra när hon lugnat sig lite. Tyckte att hon slappnade av och trodde att hon somnat så jag lägger ner henne i sängen (det brukar vara det kritiska - hon vaknar till om hon inte sover ordentligt och börjar böka och till slut gråta). jag sjunger vidare medans jag lägger täcke och så till rätta. Rätt som det är vänder hon på huvudet och tittar på mig. Hon hade inte somnat (det är mörkt i rummet så jag har svårt att se). Hon börjar spänna kroppen och vrider ochvänder på sig. Suck kände jag bara, men jag lägger min hand på hennes sida och smeker håret med andra handen medan jag fortsätter sjunga. Hon lugnar ner sig och jag tar bort händerna - hon har fortfarande inte somnat. Jag sätter mig bredvid spjälsängen och sjunger och hon somnar efter en liten stund. Gläder mig åt min lilla triumf.
Nu "väntar" jag spänt på natten och första skriken.
Oj, va långt det blev