Igloo79--> Fy 17! Jag gav upp efter en halvtimmes "tassmetodande" och gav henne nappen.. Det blev så tyst och skönt och tjejen min blev så nöjd... Fasen alltså! Jag har tappat rutinen helt ju. När hon nattades utan napp alltså när vi "lärde" henne så körde 5mm och det gick ju bra. Efter 1 vecka tog det kaske 10 min, sen somnade hon och nu i flera veckor efter det så har hon lagts utan ett pip... oftast. Men nu.... hmmm.. ibland går det bra att lägga och som iförrgår och idag så gick det bara inte... jag gav kanske upp för fort, men jag orkade inte höra hennes gråt... så nappen åkte i!
Sitter och funderar om hon inte var nog trött när jag lade henne.... hennes trötthetstecken har ändrats så de är svåra att tyda, jag tittar nog för mycket på klockan. "Jaha, hon närmar sig 20:30 - ja men då borde du vara trött". Jag har tappat fingerkänslan lite. Blev lite tokigt när vi kom hem sent och ja.. hmmm....
Förresten, Igloo79, så köpte sambon en bebispulka igår på Barnens hus 129 kr. Den var kul tyckte hon 
Vi har täcke till tjejen men det händer rätt ofta att hon sparkat av den när man kommer in på morgonen..... hon måste då ha sparkat av den under natten.
Tack för styrkekramarna... de värmer. Sov gott i Din säng!
Melker--> Jepp, känner att du håller tummarna! 
Ja.... tänker på hur det blir när uppvaket kommer... då har jag ju inget att "ge" henne, nappen har hon ju redan! Hmmm... Jag får väl köra så som jag gjort förut, ta upp henne i famnen tills hon lugnat ner sig. Då är hon ju sömnig ialla fall så då finns det bättre chans till att hon somnar... *iiiih*
Igloo--> Förresten, Hur avvänjde (finns det ordet?) ni eran tjej från nappen?
Kram på er Tjejor och lycka till ikväll / natt!