• Achwell

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Kuckelikuuuuuu! Uppe med tuppen...... Natten gick jättebra, inget skrik, gråt eller uppvak! Hon vaknade 05:45 så då var det bara att gå upp!

Hur har det gått för er andra?

• Achwell

Igloo79: "Check!" - räcker upp handen och håller med. Har också en tjej som har haft stor närhetsbehov sen hon föddes. Känner såväl igen det du skriver om att hon inte velat vara på golvet. Jag kommer ihåg en gång när vi var på bvc när sköterska la henne på mage (lilltjejen var väl någon månad) för att se hur hon låg och sa "ja, men där ligger du ju bra". Jag tänkte för mig själv... "Jo tjena!".  "Träna henne att ligga på mage" sa dom. Jo, jag försöker.... men hon bara ville upp, tyckte inte alls om att ligga på mage. I 3 nästan 4 månader bar jag henne natt som dag - kändes det som. De första 3 månaderna så (inte nog med att hon vänt på dygnet) gick vi säkert flera mil med henne här hemma, bar bar bar bar och jo, jag sa bar... Nu går det ju bättre på mage då hon rör sig lite mer. Men innan så tänkte jag tanken "tänk om hon hämmas motoriskt för att hon inte vill ligga på mage?".

Låter jobbigt det där att hon vill snutta/amma på natten. Jag tror att det är en bra idé på att jobba bort det. För din och hennes skull. Jag slutade amma på natten strax innan hon var 5 månader - krokarna då vi började med 5mm och sen sov hon hela nätter. Vi vagnade bort amningen. När hon vaknade till för amning så TJOPP upp ur sängen och vagnade tills hon somnade. Höll väl på så i ca 5 dagar, sen var amningen på natten borta. Sen blev det 5 mm på det och hon sov hela nätter från ca 19.30 - 8.30. Det varade i ca 1 månad sen kom de här jobbiga uppvaken som vi skriver om i denna tråd.

Mimmi1973 - välkommen och hoppas du känner att du kan få stöd här

• Achwell

Hej på er brubor!

Men Siabellon - fy vad det låter jobbigt. Jag hoppas verkligen ni får sova lite och att ni blir friska fort!

Sqti--> Nej fy, mjölkstockning är inge vidare. Jag har haft det två gånger. Båda gånger fick jag feber... hua.... 

Hoppas läggningen går bra för er andra. Här är jag inne på andra kvällsläggningen i rad då jag inte behöver ge henne napp..... om hon nu inte vaknar upp vill säga. Det är 4 kvällar sen som hon hade ett uppvak, de senaste kvällarna har hon "hojtat" till ... skrikit till, men somnat om direkt. Så det är ju det jag hoppas på allra mest..... visst vore det perfekta om hon inte vaknade till alls... men... det är väl alldeless för mycket att hoppas på! Jag är då nöjd som det är..... speciellt nu när hon sover hela nätter..... iiuuu, hoppas jag inte säger för mycket nu..... bara för att jag skrev så så.. ja.. ni vet... :-|

Ha en skön kväll och sov gott och länge och inga uppvak! Sådär - då var det sagt

• Achwell

Bo Peep--> Vad kul att höra lite framgångar! Det är ju det som hjälper en att se frammåt - att andra lyckas!

Igloo79 --> Hur var det nu (minne som en blåval), hade du slutat amma på natten eller var det påväg att trappas ner.....?

• Achwell

Lite OT men, när jag hade mjölkstockning så fick jag feber och så värkte brösten. Där de värkte som mest var jag rödblommig... typ som om man har värmeutslag.... rött / rosa liksom.

Det låter som mjölkstockning när du beskriver det. Om du läser på denna sida så kan du säkert komma fram till om du har det eller inte: http://www.amningshjalpen.se/radgivning/mjolkstockning.htm

Lycka till - det brukar gå ganska fort över om man tar itu med det direkt när man märker det!

• Achwell

Godmorgon!
    Hur har det gått för er?!

Igloo79--> Lite tidigt att säga, men verkar tankningen av närhet fungera?

För att sprida lite hopp om att det blir bättre så kan jag säga att här har det gått lysande! Somnade igår vid 20 tiden (utan napp - det är andra kvällen i rad) och sov hela tiden till 06:35, inga uppvak alls! Otroligt! Detta trots att det är tänder på g. Fast, jag vet ju inte..... det kanske blir värre när den väl ska växa ut. Just nu ser man inget men känner något vasst.

Sqti--> Hur går det med feber och boobsen?

Hoppas det är fler som haft okej natt - vi måste härda ut detta tjejer..... det blir bättre!

• Achwell

Igloo79--> Känner igen mig i det du skriver. Ibland har man sovit dåligt och när man vaknar är man alldeless yr... nästan så man tror man är full..... *hehe*

Anjoh-->Känner igen mig hos dig med Runt 22.30 brukar babymonitorn slå på. Så man sitter som på nålar framför TV´n och bara väntar... och ändå blir man rädd när den plötsligt hojtar till...... Skönt att ni fick en bra natt.

Idag stundar lunch hos morfar och promenaden dit blir i pulka

Ha en bra dag tjejer!

• Achwell

Japp, då var lillstumpan lagd... men grät.... Jag tror att tanden är lite dryg åt henne. Hon har varit på ganska bra humör idag men ibland så gnäller hon till lite då och då... så jag antar att det är tanden. Typiskt va... nu när man börjar på lite ordning på kvällsläggning och nätter - ja då ska tänder komma :-| .  Ialla fall så körde jag lite tassning men gav upp.... så hon fick nappen igen.... Så vi får väl se om det blir uppvak om en timme eller så samt om hon tappar nappen inatt...... Nåja, det är väl så då.

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?