• Achwell

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Igloo79--> Ja just, jag menade hur många kvällar uttryckte mig aningen oklart där ... "Funkar ibland" skriver du... ja.. jag har inte gått in för den så hårt... kanske det är därför den inte "funkar" för mig.

Förresten - vilken läskig grej med telefonen! Riktigt skumt! Och sen där lampan då... fy då....  Jag själv bor i ett gammalt hus byggt 1918 -så här knakar och knäpper det titt som tätt och man blir lika rädd varje gång, speciellt när sambon är borta på kvällen. "Låste jag dörren?" - är frågor som poppar upp......

Sqti--> 5 st.. vad gulligt och sen en till som är påväg nu

• Achwell

Min tjej var riktigt röd i rumpan en gång när hon var ca 5 mån. Jag fick rådet att smörja med silonsalva. Vilket jag gjorde och det blev genast bättre Har även bekanta som använder sikonsalva och de säger att den även svalkar och tar bort irritationskänlsan - att det kliar och så. Så det är mitt tips Lycka till!

• Achwell

Anjoh--> Jepp, fortfarande lungt här - otrooooligt! Det brukar som sagt var hojtas vid 22.30....

Jag ska nog också gå o lägga mig. Håller på att läsa en himla bra bok, "Lasermannen". Det handlar om mannen som sköt ca 10 personer med ett vapen som hade lasersikte för att de var invandrare/flyktingar i början på 90-talet. Har hunnit läsa halva....

Godnatt på Er!

• Achwell

Igloo79--> Vad skönt att du hade en ok natt - det är du verkligen värd

Sqti-->Åh, en till med en bra natt - härligt!!!

Här var natten KANON!!! Småjobbig läggning men kanonnatt. Inget uppvak och så sov hon till strax före 8.30! Herregud - vilken unge! När jag kom in så satt nappen kvar i

Hur har det gått för resten av er?

• Achwell

Igloo79--> Ja verkligen, sovmorgon!

Åå KN,Mh, IKEA, dit vill jag också ju....... Nu när jag tänker efter så är det faktiskt en del saker jag skulle vilja ha därifrån.... hmmmm

Här äter lilltjejen dåååligt. Högst en tredjedel av en liten burk barnmat och 4 skedar frukpuré..... sen 2-3 majskrokar och en droppe vatten....  Nåja, jag antar att det är tändernas "fel". Hon har lite att ta av på kroppen..hehe... dessa grova lår med veck... hehe.. så gosigt så..

Vänta få se... min lilltjej vill också knappra på tangentbordet:

ca<zaRD hxzgv adwnvyznxqw

• Achwell

"Åå KN,Mh, IKEA, dit vill ".... några bokstäver hamnade fel här... hehe.. var nog när dottern ville skriva på tangentbordet, ska ju helt enkelt stå:"Ååh, IKEA, dit vill "

*hihi*

Melker007--> Skönt att du kan känna att du kommit förbi och ni får sova bättre

Det känns som om man börjar se ljuset i tunneln (även om ljuset är låååångt borta så ser jag en prick...hehe...) Visst, hon hojtar ibland till och har man tur så somnar hon om. Ser i min anteckningar att senaste gången hon hade ett uppvak där hon var så ledsen så att man fick gå in till henne var den 27 januari Men sen dess har vi oftast haft svårt att lägga henne utan napp. Uppvaken kommer ibland, men oftast hojtar hon till bara och sen somnar hon igen. Bara det är framsteg tycker jag!

Solsken--> Vår tjej fick eget rum när hon var ... nästan 5 månader. Vi lärde henne somna själv med sova-själv-metoden (5 mm)..... Vi har nu adventljusstaken bakom rullgardinen som lyser lite.... men den måste ju bort, så vi ska köpa en nattlampa tänkte vi......

Någon som har bra tips på en sån?

• Achwell

Igloo79--> Jag håller tummarna åt dig. Ja, det blev en tidig läggning. Hoppas din tjej förstos att det var läggning för kvällen och inte en sen eftermiddagslur....  Nåja, det är ju "bra" (eller hur man ska säga?) att du är beredd på en del spring i kväll, på så sätt så kanske det inte blir riktigt lika jobbigt... om du förstår hur jag menar. Men natten kanske blir bra iomed att hon inte sov så mycket under dagen.. kanske har sparat på sig några timmar så att hon är riktigt trött ....*hoppas*

Jag lade min lilla tjej för snart 10 minuter sen (utan napp) och hon var riktigt trött. Hon sov bra  1 timme på eftermiddagen 14.30 - 15.30.... 4½ timme sen alltså... och det är ganska mycket för henne.... oftast så blir hon trött efter 3½... så en timme på det.. ja.. you do the math

Hoppas det håller i sig med att hon är tyst...... och inga uppvak vill vi ha...... eller hur tjejor!

Hur har läggningen gått för er andra då?

• Achwell

latlisa--> Men lilla då..  förkyld, fy, hoppas näsdropparna hjälper!

Sqti --> Mycket "tummhållning" - me like

Jag ser nu att det ser ut som om jag inte är inloggad. Jag ska väl ha en grön prick intill min  bild - inte en grå? Vad konstigt......?

• Achwell

Sqti--> Nu är uret runt 22.30.... hur har det gått.. visst brukar väl din vakna då?

Här är det fortfarande tyst..... *håller tummarnaÄ

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?