Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
Här ska sovas!
Natti natti!
Sqti--> Ja, jag kikade också på seinfeld
Skönt att du fick en bra natt ![]()
Igloo79--< Fy då, jobbig natt... Ja, det är så olika det där på barn. Om vissa barn får mindre med sömn på dagen så sover de igen det på natten medans andra måste ha en bra sömn under dagen för att de ska spegla av sig på natten. Rutiner är jättebra - det tror jag. Rutiner får barnen att känna igen sig och känner de igen sig så känner de sig tryggare också... vilket kan göra att de är mindre kinkiga. Men sen gäller det att få till det med rutiner. Man blir ju såklart lite mer bunden, men det kanske är värt det
Så du ska absolut försöka.
Solsken--> Men suck.. att du inte kunde somna. Ja, jag har haft det sådär också. Man försöker slappna av.. men icke... Det kan var idé på att lägga ner ammningen på natten. Jag ammar tjejen på morgonen. Men eftersom hon äter så fort (känns som hon äter lite) så ger jag henne välling ca 1 timme efter ammningen. Men jag vispar till den i kastrull då.
Min tjej hojtade till 23:18 och gissa om jag blev förvånad! Så brukar hon inte göra. Sen var det tyst i en minut sen hojt igen... tyst igen och sen sista hojtet kom 23:23.... Gissa om jag var nervös...."ååh, ska man få gå upp nu med en ledsen tjej eller"? Nästa hojt var 07:05! Hela natten utan napp också! ![]()
Idag ska vi hälsa på mormor
Ha en bra dag tjejor!
Hej tjejer!
Hur går det för er?
Igloo79 --> Hur har tjejen sovit under dagen idag? Hoppas hon sovit bra så att det kanske avspeglar sig på kvällen och under natten
Anjoh--> Vad härligt att du haft en bra natt
Solsken--> Ja.. examen härifrån hehe.. jo, det vore nåt det :D
Min tjej har sovit väldigt lite idag. hon brukar sova ca 3-4 timmar under dagens två pass. Men idag blev det knappt 2 timmar? Jag vet inget som stört henne i sömnen.... så hon måste ha vaknat av sig själv. Ioförsig så sover hon ju hela nätter nu i några dagar så hon samlar väl på sig sömn och behöver inte riktigt lika mycket på dagen.
Lade henne för en 15 min sen (utan napp kan jag tillägga) och hon gnydde ytterst lite och sen var det tyst.... hoppas det håller i sig.
Lycka till med kvällsläggningen och natten tjejer!
Uppvaket kom ca 45 min efter att hon somnat.... det är ju en sömnperiod... och hon ville inte somna om själv. .... .. . det hela slutade med att hon fick nappen....
Anjoh--> Tack. Ja, hon somnade till slut ialla fall.... hoppas att det går bra inatt med nappen. Skönt att din tjej sover utan napp... mindre risk för uppvak då kanske? Jag kanske frågat tidigare.... men hur många tänder har din tjej?
Igloo79--> Förbenade traktor... grrrrr....Skönt att nattningen gick bra, synd på uppvaken. Jag hoppas rutinerna hjälper - du får rapportera om hur det går
Sqti--> Iiiih, biten i bröstet...ja.. du.. inge vidare. Hur ska du göra... ska du trappa ner på amningen nu när den lilla bits?
Ja, jo.. visst är det bra med napp, tills de vaknar kl 3, 4, 5, 6, 7 och har tappat den. Så var det för ett par månader sen. Så vi tränade att lägga henne utan och innan en vecka gått så somnade hon bra utan napp - men... det där förbenade uppvaken kom då.... ja.. ni vet. Det man är orolig för när man ger henne napp är ju att vi kommer tillbaka till den där onda "napp-tappar-spiralen". Men *ta-i-trä* än så länge går det bra.
Sov gott tjejer!
Anjoh--> Jaha... fick din tös också nappen till slut - ja, men det var ju bra att hon somnade sen igen
Aaha.. 2 tänder
Jag längtar lite tills min får sina. Det ser ju så underbart gulligt ut med så få tänder ....hehe. Tanden vi märkte i fredags (1 feb) har inte krypit upp så mycket mer än. Visst, den syns lite lite grann om man tittar noga på hennes tandkött... det är ngt där... *hihihi*
Igloo och Sqti--> Vad bra att ni haft bra nätter - härligt
Här var det väldigt bra - trots uppvaket och nappen. Jag gick upp 8.15 och tittade in hos henne, hon rörde sig inte..... så jag smet in på toa. När jag kom ut därifrån hörde jag en jäsp så då gick jag in och hon hade vaknat och var på kanonhumör
Jag sov riktigt bra - skönt!
Hur har det gått för er andra?
Solsken--> Hmm.. usch då.... synd på natten. Ni gör ju som ni vill, men om hon har väldigt ont så kan du kanske ge henne lite alvedon. Det är ju onödigt att hon ska ha ont. Det rådet fick jag av bvc. Men håll koll på dosen...... Lilla tjejen då.... ha så ont.... ![]()