• Igloo79

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Solsken: Känner igen det där att det pajar när man är borta. Det räcker med att man går ut och shoppar en dag så är man tillbaka på ruta ett. Hade tänkt bege mig till ÖF idag, men bestämde mig för att få ordning på vilorna istället. Ska satsa på det i helgen, så får vi se till nästa vecka.

Sqti: Skönt med en sådan natt, men jobbigt att du inte känner dig utvilad. Kroppen kanske behöver ta igen sig.

• Igloo79

OOOOOOOOOOHH, Va less jag blir på folk som inte håller vad de lovar!!!!!! Vi håller på och tar in lite folk från olika företag för att få offerter på att göra om vårat badrum. Idag skulle det komma en kille kl 9.00. Bra tänkte jag - han är här kanske 30 min och sen kan jag gå ut med dottern så att hon får sova ute och hon sover då kanske 1 - 2 tim. Tji fick jag. Han har inte dykt upp ännu!!!!!! Klockan är 10.14!!!!!!! Nu får det vara i och för sig. Jag vill inte ha hit dem alls. Men problemet var att jag blev illa tvungen att "vila" dottern i sin egen säng. Gissa om hon vaknade efter 30 min!!!! Vadå rutiner. Det sket sig med en gång. Snart lägger jag ner. Skulle bara ha struntat i killen och gått ut istället. Fattar inte varför jag inte gjorde det. Suck!!! Blir så trött på det här.

Melker: en fråga - har ni haft samma tid på morgonen också? Alltså har ni gått upp samma tid? Känner så igen mig med 40 min pass. Så har lillan sovit mycket. Sover i och för sig bättre nu, men inte tillräckligt bra. Vilken tid går ni upp på morgonen? Hur länge sover han på dagen? FÖrsöker komma fram till bra tider för lillan.

• Igloo79

Melker: Ser nu att du svarat på frågorna jag hade i inlägget - såg det inte pga min irritation över badrumskillen.

• Igloo79

jag tycker 7 är en bra tid att vakna på, problemet är bara att lillan tycker 6/6.30 är en bra tid - vad gör man då??

• Igloo79

Achwell: Jobbigt med ett uppvak, men skönt att hon somnade om. Hoppas att natten blir utan uppvak.

Anjoh: Skönt att hon somnade utan napp. Hoppas natten går bra utan napp.

Här har dagen varit helskum. Först det där med hantverkaren som aldrig dök upp och fm-vilan som blev 20 min ist för vanliga 1½ tim. Gick en promenad på em. Tänkte att hon skulle vila lite längre då istället. Hon somnade ganska fort och jag ställde vagnen på altanen så att hon fick sova ute när jag kom hem. 15 minuter senare kom det en stor himla traktor som skulle ploga parkeringen bredvid vårt hus. Snacka om otur. Gissa vem som vaknade. Hon somnade dock om, men det var som att hela dagen varit otursförföljd...

Nattningen har gått bra. Hon somnade fort och har sovit ok. Två uppvak dock. Mer än jag vill ha egentligen. Hoppas på en bättre natt. Och är bestämd på att nu ska rutiner införas. Hoppas detta hjälper.

Ja nu ska jag själv lägga mig och försöka få lite sömn innan uppvet kommer igen.

• Igloo79

Halloj allihop.

Hur har nättterna varit. Här har det varit en helt ok natt trots knasig dagvila. Ett par uppvak varav en resulterade i att jag tog in henne till oss och vi sov vidare.

Hon rör sig jättemycket när honsover dock. Någon som känner igen sig? Vad kan det bero på?

• Igloo79

Halloj

Det låter på flera att det varit rätt bra nätter.

Solsken: Inte kul med tänder. Jag fasar för när lillan ska få sina. Inte en enda i sikte ännu, så allt kommer väl samtidigt med buller och bång.

Ang alvedon: det brukar stå på förpackningen.

Vi har varit och badat i simhallen idag. Lillan var lite skeptisk till en början men när vi väl var i och hon hade fått vänja sig lite så trivdes hon som fisken i vattnet. Vi åkte till och med rutchkana!! Helfestligt.

• Igloo79

Har lagt den lilla damen nu. Gick hyfsat bra. Peppar, peppar. Hoppas natten går bra också för oss alla. Hade tänkt styra in henne bättre på rutiner i helgen, men det verkar som att det får bli till veckan. Har svårt att få grepp om hur mycket sömn hon verkar behöva på dagen och nu till helgen får vi besök av lite vänner. Så det blir mycket nytt som det är.

Hoppas nattning går bra för er alla. Vet inte om jag hinner skriva mer ikväll då vännerna är på väg och vi ska fika lite när de kommer.

Lycka till allihop.

• Igloo79

Achwell: !!!!! Har hon blivit tonåring...=) Skämtar bara. Tänkte på att sova länge.

Här var vi uppe med tuppen. 6:15 närmare bestämt. Men det gjorde inte så mycket. Är inställd på det nu då jag ändå tänkt börja följa lillans rutiner ordentligt. Men hon sov nästan hela natten. Ett uppvak ca 1 tim efter läggning. Hon hade satt sig upp i sängen och var nog lite förvirrad. Uppvak 2 kom när vi gick och la oss. Det räckte båda gångerna med att jag la henne till rätta och hon somnade om. Sen sov hon hela natten.

Hur har det gått för er andra?

Är det någon annan som börjar se trender på dagvilorna med att det börjar ta längre tid att få dem att somna? Jag börjar smått fundera på att gå över till enbart en längre vila, men tycker egentligen att det är lite tidigt än.

• Igloo79

Sqti: Ja, jag förstår inte vad hon sysslar med i sömnen ibland. Att hon rör på sig så mycket. Men det verkar höra till.

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?