• Sqti

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

igloo79: ja 4 timmar vila under dan låter verkligen mycket. Så mycket har Ines aldrig sovit på dan typ. Jo när hon var nyfödd men hon växte snabbt ifrån sitt sömnbehov. Jag kan tycka att det är mycket om hon sover 2 timmar om dan sammanlagt. Nu har hon sovit i ca 1 timme och jag börjar redan bli lite orolig för hon ska sova en gång till sen på eftermiddan. Och det där med vällingen och maten, klart man vill att de ska äta mer vanlig mat men kanske växer hon ifrån vällingen, lite iaf och börjar ät mer mat. Hoppas det löser sig för man blir smått tokig just när det gäller mat, jag iaf blir det med dottern och hennes matvanor.

• Sqti

Nu har tösen sovit 2 timmar i sträck och jag känner ångesten krypa i nacken på mig *eller nåt liknande *. Ska snart köra och hämta maken med på jobbet hoppas hon vaknar innan dess.

achwell: klart du ska klaga efter en natt med 1 uppvak. var och en känner bäst sitt eget helvet (helvete var ett starkt ord men jag kommer inte på nåt bättre ). kaffe är mumma ska nu till köket och hämta mig en kopp nybryggt .

• Sqti

Tösen somnade på pappa ikväll, i soffan . För att göra dagens hemska början värre slog hon sig i soffbordet ikväll med tänderna och är blodig i tandköttet ovanför framtänderna. Usch vad blodigt det var en stund. Måste kolla till henne lite oftare ikväll så att allt är som det ska.

achwell: håller tummarna för noll uppvak. jag hoppas nästan att det blir uppvak här inatt.

• Sqti

linsingen75; välkommen och nej du är inte ensam, långt ifrån .

• Sqti

Vår natt har varit sådär. Hon somnade vid 9 och första uppvaket kom 23.30 när jag skulle lägga mig, hon grät och var ledsen och vattnet hjälpte inte så hon fick snutta. Hade nog lite dåligt samvete efter allt som hade hänt igår så jag tänkte hon ska få snutta sig nöjd . Sen somnade hon till 3 varpå hon vaknade och var ledsen igen så jag bar henne lite och hon somnade och vaknade igen efter 20 minuter och jag upprepade processen 2 ggr till innan hon slutligen somnade kl 4. Så på en timme hann hon med vakna 3 ggr. Lite sömnig var jag allt när jag gick här med henne. Hon somnade lite efter 4 och vaknade 7 imorse.

• Sqti

Operation läggning är utförd även här, tog lite längre tid ca 20min och var allt annat än gnällfri men jag tror att hon är så trött ibland att hon inte kan bara slappna av och somna utan måste ventilera av sig först. Väntar mig inga mirakel inatt utan några uppvak och eventuellt 1-2 promenader men vad ska man göra. God natt ni andra!

• Sqti

igloo79: som väntat blev det inga mirakel

Hon somnade vid 21.20 och första uppvaket kom när jag gick och la mig vid 11. Hon var ledsen och grät mycket i ca 20 minuter innan jag fick henne att somna om. Sen vaknade hon strax innan 2 och somnade om en halvtimme senare. Men det konstiga var att hon inte gnällde eller nåt utan var jättelugn. Efter det vaknade hon vid 4 och jag tog henne till mig och hon snuttade och jag somnade direkt, smått trött . Sen tror jag att hon ville upp strax innan 7 eftersom hon var redan uppe i sängen och kröp bredvid mig men jag la henne på ryggen och sjöng lite för henne och hon somnade . Gissa om jag blev förvånad. SÅ idag mina vänner har jag fått sova till 9, vilken lyx!!! God morgon!

• Sqti

achwell: vad tror du jag tänkte på inatt när jag promenixade med henne genom hallen vid 02.10. Här blir det inga fler barn . Men jo det blir det fast jag har inte bråttom .

mystic: tänk vilka underverk en lampa kan göra . Vi har alltid haft en lite lampa tänd men hon vaknar ändå.

linsingen75: önskar er en tevlig helg med bra sömn !

miasiv: jag tror att det vänder så försök härda ut om du kan.

• Sqti

Lillan somnade på pappas mage i soffan . Hon verkar blir lite orolig om jag ska få henne att sova. Igår var det så iaf. Hon var lite gnällig ikväll med men det gick över snabbt. Jag ammar inte längre utan hon får enbart snutta på natten max 2 ggr kanske blir hon orolig därför. Hon känner mjölklukten och får inte ro därför? Vet inte bara jag som tänker lite. Idag har hon sovit 40 minuter på hela dan. Hon har gråtit och sovit oroligt de 20minx2 som hon har sovit. Hon har en ny tand som är på väg upp och det kan vara fler på gång. Denna natt lär bli full av avbrott precis som hittills men det är vi vana vid som tur är .

• Sqti

Första uppvaket kom 2 timmar efter läggning och nästa kom vid 01.30. Hon var uppe till 02.30 och somnade snuttandes. Vaknade nästa gång halv åtta och ville upp.

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?