• Anonym (Hmm?)

gravid/illamående - åksjuke tabletter?!

Vet inte om jag är med barn än, men det känns som det.. Har alla symptom som jag hade första grav, & idag kom illamåendet.. Vad kan man ta för att inte må illa?! Jag orkar verkligen inte med det, förra grav va skit jobbigt då jag mådde illa nästan hela tiden.. BM sa att jag skulle äta salta kex, men de hjälpte ej för mig..
    Har hört att man kan käka åksjuke tabletter, för det är inte farligt när man är gravid.. Stämmer det, vill igentligen inte käka tabletter under min grav, men gör vad som helst för att inte må illa.. Har ju en barn på snart 1år som jag vill kunna leka med som vanligt, men det klarar jag ej av om jag mår illa..
    Nån som har ett bra tipps!? Inte kex då, för det funkar ej på mig..
    Tacksam för svar!!

• Svar på tråden gravid/illamående - åksjuke tabletter?!
  • Jempa L

Småät det du kan... Smörgåsrån, russin, äppelbitar lakrits mm. Undvik helst sådant som är starkt, för det är inge roligt att kräkas upp igen.

Postafen åksjuketabletter och Sea-band åksjukearmband kan hjälpa, men för min del var det bara receptbelagda tabletter som fungerade. Den sorten jag åt har funnits i över trettio år, så det fick mig att känna mig "säker" på att kunna ta dem.

Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • Jempa L

Och om du inte är gravid så är det hela vitpepparkorn som gäller mot magsjuka...

Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • Anonym (Hmm?)

okej tack!
    Ja just, jag har hört talas om dom där armbanden..
    Får se om illamåendet går över, annars testar jag mig!
    Jempa L skrev 2008-01-16 15:28:08 följande:

Småät det du kan... Smörgåsrån, russin, äppelbitar lakrits mm. Undvik helst sådant som är starkt, för det är inge roligt att kräkas upp igen. Postafen åksjuketabletter och Sea-band åksjukearmband kan hjälpa, men för min del var det bara receptbelagda tabletter som fungerade. Den sorten jag åt har funnits i över trettio år, så det fick mig att känna mig "säker" på att kunna ta dem.
Svar på tråden gravid/illamående - åksjuke tabletter?!