• TypeONegative

Du som har större än G-KUPA

kom ju på den geniala i den att fråga er vart köper ni er bh?
    Jag hittar ingen i min storlek. Mina bröst blir bara större och större och nu lever jag med en enda förliten bh och vantrivs. Jag hittar helt enkelt ingen som passar mig.
    så vart köper du din BH? Vart finns den butiken och farmförallt kan jag få tag på den på nätet?

• Svar på tråden Du som har större än G-KUPA
  • Sin

I Norrköping finns en kanonbutik: Bodyline! Tyvärr så har de bara upp till H-kupa, men de har världens service på stället! De syr in bh:n åt dig om det skulle behövas. Själv fick jag köpa 2 stl för stort i omkrets senast då de inte har större än H som sagt och de sydde in det åt mig utan problem (för att kupan skulle passa). Är även bland de billigaste jag har hittat, deras (stora) sortiment börjar på ca 500:- till skillnad från många andra som börjar på 800:- och går uppåt... för samma bh:ar.

Annars så finns Korsetten här i Gbg, har hört att även Victoria ska ha större storlekar.

I sthlm har jag hört talas om en butik som heter Debenhamns, har själv inte varit där, men hör mycket gott om dem.

De enda ställena på nätet jag känner till är utländska butiker. Har inte beställt från dem själv men www.figleaves.com har ett ganska bra sortiment. De har upp till JJ-kupa

Det trista med att behöva köpa större storlekra är priserna.. Min senaste var ändå ganska billig men kostade ändå 799:-. Det är inte direkt så att man köper en ny bh på impuls...

• siamesen

vet bara en butik i Stockholm. Annars har la redoute stora BH's. Deras address har ar laredoute.fr sa jag antar att det ar laredoute.se dar hemma.

• Lacrima

vill också veta var det finns bra affärer med bh:ar för oss med lite större bröst än vad som anses "normalt"...

• Nallemajatjejen

Vad har ni storbystade för storlek runnt om. Jag har växt ur min D kupa nu under graviditeten och kommer nog behvöa köpa större när bäbisen är ute. Dessvärre har jag bara 70 i omkrets och jag tycker det är svårt att hitta 70 D men vart hittar man 70E och större?????

• Zazla

Nallemajatjejen: Det finns på sallyochsara också. Tror jag såg någon i 70E så kolla där du

• Madam

på sallyochsara fanns det ju inte så mycket att välja på om man har omkrets 95..synd för det fanns en del fint där

• Sin

Jag drar 75 J.
    Bodyline har upp till 70H, så det finns att hitta om man vet vart man ska leta. Plus att de syr in om det skulle behövas, men det har jag redan nämnt. Jag bor i Göteborg men tjänar på att ta tåget upp till Norrköping och köpa mina bh:ar där istället för att köpa dem här, då de är så mycket billigare.
    Figleaves har också 70-75 i omkrets upp till JJ. Såg för övrigt senast igår att de har amningsbh:ar i iallfall 75HH, till er som behöver det =)

• Sin

madam> Kolla på Figleaves, de har upp till ganska stor omkrets. De har även en bra liten uträknare som talar om vilken storlek man ska ha (man får leta lite efter den, men den finns där). Den är bra att använda sig av då de inte använder sig av samma skala som oss när det gäller omkretsen. Vi har 70-75-80 osv... de använder 32-34-36 osv.

• Åsa

Gustaf Mellbins i Stockholm har mycket bra sortiment och säljer visserligen på postorder men du har ingen returrätt! Här i Gbg finns visserligen flera specialbutiker men när man kommer upp över E/F brukar sortimentet vara mer begränsat (och har man otur försöker personalen till och med där lura på en sådant som sitter illa; ha en att gå up i omkrets när de saknar större kupstorlek etc).

Rekommenderar de stora engelska postorderfirmorna i stället: jättebra sortiment, billigare än samma och liknande modeller i de svenska specialbutikerna OCH du har bytesrätt / öppet köp.
    Figleaves som redan nämnts har jag bra erfarenhet av. Senast handlat av Bravissimo (www.bravissimo.com) som var bättre på amnings-bh och har jättebra sortiment. Finns också t ex www.undercoverexperience.co.uk .

Svar på tråden Du som har större än G-KUPA