Ni som fått bricanyl för att stoppa värkar, hur har det gått för er?!
Hej!
Har precis kommit hem från en lång vecka på sjukhus då jag fick riktiga värkar för prick 1 vecka sen.. de gav mig bricanyl sprutor och sprutor för lungmognaden ifall att bebisen ville sig ut ändå.. jag svarade inte så bra på sprutorna och hade fortfarande värkar så de gav mig dropp som var starkare som skulle göra så att värkarna skulle avta. Jag hade öppnat mig 1 cm och hade fortfarande värkar trots allt för att förhindra det men de glesade ut rejält så nu har jag rejäla sammandragningar några ggr per dag fast inte så att de håller i sig så som de gjorde innan så jag fick komma hem.. Nu är det ingen som kan säga eller veta när bebisen vill komma ut han kan komma vilken dag som helst i stort sätt så det känns lite jobbigt att inte alls veta på ett ungefär.. Men varje dag han får vara kvar i magen är positivt så det är bara att stå ut med dessa sammandragningar...
Nu undrar jag lite till er som haft som mig och fått bricanyl samt dropp hur länge eran bebis fått stanna i magen?! Vet att det är olika men är intressant att få höra hur länge ni gått efter att ni blivit stannade???
Ovissheten är det värsta ...