Inlägg från: Lou |Visa alla inlägg
  • Lou

    McLeods Döttrar

    RERSUMÈ TORSDAG:

    (Jag missade de första 20 minuterna)
    Det arrangerades en tävling till häst där de slulle rida och leta efter ledtrådar och först i mål skulle få sitt namn ingraverat på en plakett. Tess & Nick red i ett lag och Tess planerade att under ritten fria till Nick. Dave kom och spoilerade detta då han ville hindra Tess från att fria för att han ville att hon skulle få reda på att Nick hade tråffat Sally i staden (hon som bodde ihop med honom tidigare). Dave red ikapp dem och slog följe med dem och förhindrade Tess att fria.
    Kate & Jodie red i ett lag och Kate blev förtvivlad då hon inte vann. J sa till henne att det spelar ingen roll vem som vann då det var en välgörenhetstävling. Men för Kate var det mer än så visade det sig då hon ville imponera på sin sjuka farmor och därför ville hon vinna så hon skulle kunna visa farmor att hennes namn fanns ingraverat, att hon hade lyckats med något.
    På efterfesten på Drovers klädde sig Tess i en vacker klänning och med hjälp av Stevie skulle hon hålla Dave borta så hon kunde få prata med Nick ifred. Detta lyckades dock inte utan Dave avslöjar framför Tess & Nick att Nick träffat Sally i stan. Tess blir ledesn och upprörd och låter inte Nick förklara hur det ligger till utan hon lämnar sällskapet.
    Jodie väcker Kate tidigt en morgon och släpar ut henne på verandan och sömndrucken ser hon Jodies "konstverk": En skylt där det står "Kates någonting" (minns inte vad det står, det syns säkert i kommande avsnitt). Hon blir rörd och Jodie ta ett foto på Kate så hon kan skicka det till sin farmor.
    Alla undrar hur det gick med Tess frieri men Tess ber alla att sluta fråga och låta bli att prata om det. Hon beslutar sig dock för att rida hem till Nick för att lyssna på vad han har att säga.
    Hemma hos Nick säger hon till honom att hon inte var beredd att lyssna igår men nu var hon det.
    Nick erkänner att han träffat Sally igen men detta var långt innan han & Tess börjat träffas igen. Han & Sally ville verkligen försöka igen men Nick kunde inte då han hela tiden hade Tess i tankarna. Dave hade helt enkelt inte alla fakta utan drog egna slutsatser. Nick visade ett inramat foto på honom och Sally och Tess reser sig efter en stund för att gå då hon behöver tänka över det hela. Nick ber henne att stanna något han alltid velat och så blev det.
    Morgonen efter väcker han Tess och tar henne med ut till några kor och hon undrar om det är detta han ville visa..... (som om hon inte ser kor tillräckligt). Nick visslar och så kommer hunden fram (glömt namnet). Så visslar han igen och hunden börjar valla korna. Efter ett tag står kora uppradade och med varin bokstav på sig står det: Gill du Fifta dig med mig" Nick friade till henne och hon sa ............ ja. Hon tyckte att bokstäverna kom lite i oordning men han försäkrade att under tråningen hade det gått felfritt. Nick trär på ringen och de är nu äntligen förlovade.

  • Lou

    Ni får ha överseende med mina ständigt återkommande felstaFninger För snabb på tangenterna (skönt att ha ngt att skylla på)

  • Lou

    *Snyft-i-li-snyft* Vilket bra avsnitt det var idag..................

  • Lou

    Jag kan skriva resumé om inte swedekarin eller ngn annan hinner före

    Tyckte också att det var konstigt att inte Sandra var med alls i dagens avsnitt.....

  • Lou

    RESUMÈ FREDAG:

    (Ska se om minnet är med mig eller ej....)

    Det hölls en förlovningsfest för Tess & Nick på ngn pub och de flesta var med. Kär som en klockarkatt satt Stevie & hennes karl (kan inte komma ihåg namnet på den karln!) och tjusade mest hela kvällen. På Drovers och de andra rancherna har de problem med vildsvin som tar sönder stängslen. Harry erbjuder sig att stå för all kostnad då Tess är numer blivande svärdottern. Hon tackar och tar emot och Stevie blir förvånad att hon tar emot så. I vanliga fall skulle hon tacka så mkt men sagt att hon fixar det själv. Det var fler pengafrågor och Harry fortsatte med sina erbjudanden att betala allt men till slut säger hon ifrån och allt blir som vanligt. Harry ber då att få halva betalningen för staket osv som han redan hade betalat. Nick fällde ngn kommentar om att han trodde att Harry & aliens då han vart så väldigt generös den senaste tiden men nu var allt tillbaka till nirmalt igen då Tess sagt ifrån och givmildheten var som bortblåst
    Stevie uppsöks av en man som påstår att hon bestulit honom. I själva verket var de de 2 som hittade opalerna men han behöll dem och S blev utan. Hon stal dem en natt och lite till men nu hittade han henne alltså. Han krävde att få tillbaka dem men hon sa att hon inte hade dem längre. Han söker upp henne hemma i hennes hus/rum och hon berättrar att hon ska träffa en köpare nästa dag. Hon träffar köparen och när hon går med pengarna i en bag står han och lurar på henne och tar således pengarna från henne.
    Hon har en sändare i bilen och kastar in den i hans pic-up och kan med hjälp av sin karl spåra rätt på honom. Ett slagsmål utbröt och naturligtvs "vann" S karl och hotade honom att han aldrog mer skulle visa sig eller besvära S.
    De tu åker hemåt och har tidigare i avsnittet beslutat sig för att flytta från Drovers till ett eget ställe söderut. Han försöker få med isg sin bror som jobbar på macken men han vägrar & Terry erbjuder honomn ett rum. När S sa adjö till alla så bröt Alex tystnaden och sa rakt ut vad alla andra yckte: att hon gör ett stort misstag. Tack för den sa S och vände på klacken, jag trodde vi var vänner. Alex svarade henne att man inte vill att sina kompisar ska göra sådana misstag (eller ngt liknande). När S sitter och väntar på sin karl så kommer han inte. Ledsen ihopkurad finner Tess henne på Drovers. Hon berättar att han aldrig kom att han åkte utan henne. Hon berättade inte att hennes bag var i hans bil.
    Tess svarade att hon tyckte det var tråkigt att det inte fungerade mellan dem och överlämnade hennes bag med orden: xxxx var förbi förut och lämnade denna till dig. I bagen tillsammans med alla pengar var en liten lapp: "Maybe another time" S faller i gråt.
    I köket pratar Tess & Stevie och hon berättar att hon inte skall stanna utan reser ändå som planerat. Tess har pengaproblem och de pratar om att hon kan ju sälja höet. Sedan föreslår Stevie att Tess kan få låna pengar av henne för hon har mängder av den varan och så visar hon Tess innehållet i bagen. Tess blir förstummad av alla rullar. Låna på 2 år eller så menade S. Tess föreslår istället att S ska ge T pengarna. S tittar frågande på T och T fortsatte: köp en del av Drovers! Det slutade med att de red runt och tittade på ägorna och skämtade om vilken del som skulle bli Stevies.

    Och... Nick tycker om att kalla Tess för "wifie" och det var som en liten tråd i hela fredagens avsnitt........

  • Lou

    Rise and shine - it´s Tuesday, at long last!
    Det innebär ett nytt avsnitt, härliga tider

  • Lou

    När jag läser förfrågningar om resumé av missade avsnitt blir jag lite förlägen, jag skriver gärna ner resumé men jag har så svårt att skriva korta sådana... Hoppas i haver öFerseende med det (kanske bättre med mycket än inget alls?)

  • Lou

    Setta
    Jag menade inte alls ngt negativt på något vis utan bara det att jag var rädd att det kan upplevas som för mycket i mina resuméer Och jodå, jag skriver så gärna fler vid de tillfällen det önskas

    Jag har inte sett dagens avsnitt än utan skall göra det ikväll - can´t wait

    Trevlig dag alla - solen strålar!

  • Lou

    Snart, snart skall jag poppa popcorn & mysa ner i soffan och kolla dagens avsnitt

Svar på tråden McLeods Döttrar