• Svar på tråden bjursta matbord
  • MinaHjältar

vi ska köpa de bordet nu när vi flyttar, i brun/svart, men vi har småbarn så vi kommer lägga nått underlägg under deras tallrikar, vi kommer köpa "Börje" stolarna till.

Mina små troll
  • oxytocin
    Brucean skrev 2008-01-17 14:53:24 följande:
    Några kompisar till mig har Bjursta (och de har inga barn) bordet är superslitet. Jag skulle lägga till en femhundring och köpt detta ist www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30101333
    Nje, gillar inte det heller.
  • tessanior
    oxytocin skrev 2008-01-17 14:43:17 följande:
    De där är fina! Är de sköna också? Jag får så lätt ont i rumpa & rygg...
    Jag har också lite problem med ryggen när jag sitter för länge och så men jag har inte alls haft några som helst problem med det när jag har suttit vid bordet en hel kväll
  • oxytocin
    tessanior skrev 2008-01-18 05:51:12 följande:
    Jag har också lite problem med ryggen när jag sitter för länge och så men jag har inte alls haft några som helst problem med det när jag har suttit vid bordet en hel kväll
    Tack! Då lägger jag lille EGON i önskelistan.
  • 722 09

Har bjursta bordet i ekfanér med EGON stolar till.
    Vi använder det som köksbord...TOPPEN.

Inga märken alls, vi använde oss utav IKEAS skrivbordsunderlägg när yngsta sonen var mindre. Nu använder vi vanliga underlägg alt en svart linne/vaxduk.

Det ända som är nackdel med fanér är att det mörknar, xtraskivorna som ligger under bordet är lngt ljusare än övriga bordet.
    Ett tips är att låta dem stå framme ibland så att även dem mörknar.

Ett bättre och snyggare matbord med stolar kan man inte hitta för billigare peng!

Det främsta syftet med barnkalas är att påminna dig om att det finns värre barn än dina egna. K Whiteborn...
  • oxytocin

Fast allt trä, även massivt, mörknar ju. Om man inte behandlar med UV-lack förstås.

• kidA

jag har bjursta, det största, i ek. har 2 småbarn o en 7åring. trots hårda smällar finns det inte ett märke i bordet.

livrädd med stil
  • MotherOfTwo

Vi har också Bjursta (det största) och är jättenöjda. Vi har det som bord i vardagsrummet men det har varit många barnkalas och middagar runt det bordet och inga större märken. Repor får man räkna med när det är lackat men efter 5 repor så märker man inget längre.
    Vi har stolen Börje till som jag tycker är lite "lättare" än Egon. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70116200

Svar på tråden bjursta matbord