När fick du missfall?
En gång för alla. I vilken vecka är det vanligast med missfall? Jag har hört vecka 7 och vecka 9 så jag var så himla nojig båda de veckorna. Stämmer detta verkligen? När fick du missfall? I vilken vecka alltså.
En gång för alla. I vilken vecka är det vanligast med missfall? Jag har hört vecka 7 och vecka 9 så jag var så himla nojig båda de veckorna. Stämmer detta verkligen? När fick du missfall? I vilken vecka alltså.
v13...
Jag fick missfall i vecka 9 och 12.
v.5 l
v.6 lllll
v.7 ll
v.8 llll
v.9 lllll
v.10 lll
v.11
v.12 lll
v.13 l
v.14
v.15 l
v.16
v.17
v.18 l
V.9 fick jag missfall, men det hade dött redan i vecka 6. Jättelessen:(
Bara en grej: ibland om man får MA (att fostret dör) så kan det ta lång tid innan blödningen kommer eller innan det upptäcks och under den tiden kan det döda fostret krympa ihop. Därför kan de inte helt säkert säga när fostret dör bara genom att se på storleken. Vid mitt UL i v 8 var mitt foster levande. När det dog en vecka senare hade det vuxit ytterligare lite, men inte så mycket. När jag hade återbesök en vecka senare hade fostret krympt ca 1 cm och vid skrapningen var det inte mycket kvar alls. Så ett dött foster krymper - därför är det svårt att säga exakt när man fick MA/MF.
Jag fick missfall i v 12, fostret hade dött i vecka 8-9. Gjorde en skrapning i fredags.
Jag fick göra en medicinsk abort i vecka 9, då hade fostret varit dött sen vecka 5-6
missfall i v. 6....
v 7
Uppdaterar lite
v.5 l
v.6 llllllll
v.7 lll
v.8 llll
v.9 lllllll
v.10 lll
v.11
v.12 lll
v.13 l