Vilken storlek har era 2 åringar på POPs Skidoverall/skaljacka/skalbyxa ?
Hej
Som frågan ovan säger..
Hur långa är dem då ?
Hej
Som frågan ovan säger..
Hur långa är dem då ?
Min son blir två i mars och har haft sin skidoverall hela vintern. Den är i storlek 92.
Skaljackan är också i storlek 92. Den har han haft hela hösten och kommer kunna ha den i vår med. Han började alltså ha den när han var 1½.
Skalbyxan har han haft i storlek 86 i höst. Vet inte om han kommer att kunna ha den i vår, men jag tror det.
På 1½-årskontrollen var han 86,5 cm lång. Nu kanske han är 89-90cm.
Hoppas detta hjälpte något :) Förstår att du ska handla till nästa vinter. Jag gjorde likadant förra vinterrean. Det var svårt att välja storlek. Funderade tom på att ta storlek 98. Fråga i butiken. Ser att din son är född 3/1. Min son är född 22 mars. Nästan tre månader senare, men han är ganska lång.
Lycka till!
Min pluttis har strl 80 på skaljacka och byxor... hon är 2 år och 2 månader. Men sen är hon ganska liten. Jackan kommer hon nog kunna ha hela våren den sitter jättebra nu men den är absolut inte liten. Köpte den i somras och då var den stor men hon har haft den hela hösten ändå. Min dotter är bara 83 cm nu och smal, väger ca 10,5 kg.
Deras overaller har jag ingen koll på.
min 2.5 åring har 92 på sin skaljacka.. Men han kanske e liten.. vet inte..
Min son är 2 år och tre månader och har 98 på skidoverallen. Han är 92-93 cm. Den är alldeles lagom.
Dubbeljackan/byxorta: 86, 92 är lite stort men kan funka om ett par månader.
Skaljacka (har inga byxor): 92
Min dotter har strl 98 i både byxor, jacka och overall. Hon var 93 cm när jag mätte henne sist. Nu när jag ska handla nytt inför våren köper jag en storlek större.
Vår son har strl 86 på skaljackan. Han är 83 lång.
Vi har en Nanook-overall i storlek 80/86
...jag tror att det lättaste är att du tar med honom och provar i butiken...
Tack alla
Skall prova i morgon...
Min son 2 år o en månad har precis växt ur stl 92 i sin pop overall. Har köpt skaljacka o byxa nu till i vår. 98 är perfekt
Min son 2 år o en månad har precis växt ur stl 92 i sin pop overall. Har köpt skaljacka o byxa nu till i vår. 98 är perfekt
Min dotter som är 2 år och 4 mån är rätt liten, ca 83cm och 10,5 kg. Hon har POP overall i strl 86 på förskolan. Den är rätt stor och luftig på henne. Hemma har hon 3i1 jacka i strl 80 (hon drunknade i strl 86) och ett par fodrade skidbyxor strl 86. Byxorna går upp till armhålorna på henne med hängslena kortade så mkt det går. Både overallen och byxorna tror jag att hon kommer att kunna ha även nästa vinter.
Min son e snart 2, han är 93 cm och väger 16, 5 kg..
Har köpt skaljacka i 92 och passar bra, lite långa i armen..
Men han kan fortfarande har sin i stl.86..