Allergichock i underlivet ??
Igår kväll hände något riktigt ruskigt som jag aldrig har varit med om förut- Det hela blev mycket chockartat för mig och jag sitter idag som ett frågetecken och förstår ingenting.
På dagen hade jag ganska rejäl huvudvärk pga inledning på mens, brukar ha ont i huvudet då. Tog en alvedon kl 16. På eftermiddagen åker vi och handlar, hemma igen på kvällen ca 19. Tar då en Treo.
Senare vid 21 börjar jag göra iordning lite kvällsmat. Te, smörgås med vitlöksost samt lite kräm med musli (exotiska frukter). Sitter och äter när det börjar klia i underlivet/blygdläpparna. Klådan tilltar och jag säger att "vad attan vad det kliar" och vi skojar om det och jag kan knappt sitta still, vrider och vänder mig på stolen. Får ätit upp maten och klär av mig för att ta en dusch. klockan är ca 21.30
Står i sovrummet och tycker att världen börjar snurra. Jag har lågt blodtryck i vanliga fall men detta var mer än vad det brukar kännas för mig. Får nästan hålla mig i väggarna samtidigt som det börjar bulta kraftigt i underlivet. Får av mig alla kläder utom trosorna och går till toaletten. Sätter mig och ska kissa men det kommer knappt någonting. Det är tvärstopp och jag tittar ner på mig själv och undrar vad f*n som händer, och upptäcker när jag känner med handen att mina blygdläppar svällt upp till abnorm storlek och pirrar/tickar/svider något oerhört. Kan knappt ta på dom då det smärtar av obehag. Dom ser ut som två stora ballonger och jag blir jätterädd. Under tårar så går jag in i duschen för att ev kunna skölja bort om det kommit in någonting giftigt. Och min sambo tar och ringer sjukvårdsupplysningen.
Det avtar inte efter duschen utan blir värre och hela världen snurrar. Lägger mig på rygg på sängen med knäna/underlivet så högt jag kan. Sambon pratar med någon tant som iallafall säger att svullnad är ofarligt och "det blir så ibland" osv. Ger mest ett intryck av klappa-lilla-gumman-på-huvudet. Jag ligger där och vi försöker kyla det i nästan en timma men utan verkan. Det domnar och jag har fläckvis känselbortfall.
Till slut kommer vi iallafall i säng och kan sova. Vaknar i morse och då är svullnade borta på ena läppen men inte på den andra, den är fortfarande halvstor och det är svårt att gå, sitta och röra sig då trosorna skaver. Känner mig fortfarande matt och är orolig.
Vad var det som hände? Åt jag någonting olämpligt? Sköterskan i telefon sa att jag kanske hade svamp, men det kan man väl inte få sådana här kraftiga reaktioner utav bara pang bom?? har inga flytningar eller annat som kan ställa till. har inte haft sex på 3 dagar innan. Duschade kvällen innan. Använder inga konstiga tvålar eller något.
Kan någon ge mig tips eller ideer kring det hela som kan stilla min oro? Nu törs jag knappt röra mig eller gå på toa utav rädsla för att det ska utlösas igen.
*orolig*