• meic

Allergichock i underlivet ??

Det låter som en anafylaktiskchock, det är inte ovanligt att det kliar i underlivet då.
    Just att du fick lågt bloctryck etc tyder också på att det var det.

Jag tycker att du ska kontakta vc omgående, det kan vara så att du fortfarande behöver behandlas med kortison mot detta, och så behöver du göra en utredning för att se vad det berodde på, om det var frukterna eller treon tex. Det är ju två vanliga saker att reagera mot.

Ring NU!

• meic

Det är inte alltid man får alla symptom vid en chock, men med tanke på att du reagerade så pass starkt nu så hade jag verkligen rekommenderat att kolla upp det, så du kan fastställa vad det är och om det är så att du är allergisk mot något som du reagerar så starkt mot så är det livsviktigt att du vet det OCH har medicin.

Vid en del chocker så blir man "bara" ångestfylld och får blodtrycksfall etc, men nästa gång så kan det bli mycket mycket värre...

Lilla Flisan skrev 2008-01-17 13:24:19 följande:
    Jag har googlat en del på anafylaktisk chock men det verkar vara att man får grava corkulationsrubbningar då och måste söka sjukhus. Riktigt så känns det ju inte för jag är ju inte svimningsbenägen och hals och hjärta är okej. Kan ju andas normalt. Nu har svullnaden minskat lite till och det är bara lite kvar. Men det domnar fortfarande litegranna och jag känner mig lite vimsig i huvudet emellanåt. Kan ju vara för att jag är orolig också. Har ett problem med VC. Dom tar mig aldrig på allvar och man blir ofta idiotförklarad där. Törs inte ringa dit utan kan hellre tänka mig att kontakta min underbara BM om det inte blir bättre. Men det känns ju dumt att komma dit nu "efteråt" när man inte har något "att visa" längre... Jag är ju lite blyg också och tycker det är aningen pinsamt. har aldrig hört talas om någon annan vars blygdläppar formligen exploderar upp bara sådär... skumt. Vill ge det några timmar till iallafall. Tack för svaren hittills.
  • meic

Det kan mycket väl vara så... men det viktiga är ju att du kollar upp det, även om det känns som om vc inte är de trevligaste människorna ibland om du drabbas igen, vilket är stor risk eftersom du inte vet vad det var, så behvöver du ha både kortisontabletter och adrenalinspruta med dig alltid.

Jag kan tex under pollensäsongen reagera mot saker som jag i vanliga fall inte reagerar mot då man är extra mottaglig då. Även andra sjukdomar och stress kan göra en mer mottaglig, men är det en så kraftig reaktion som du fick så ÄR det allvarligt.

Svar på tråden Allergichock i underlivet ??