• Lotta85

Är detta verkligen sant? Bisolvon för att bli gravid?

Läkemedlet bisolvon löser inte upp slemhinnorna, det gör däremot slemmet i slemhinnorna lösare (slemlösande) = lättare att hosta upp från lungorna. Varför är det så otroligt att tro att det påverkar ALLA slemhinnor i kroppen??? Det mesta man äter som går ut i blodet påverkar HELA kroppen, tex värktabletter.. Skulle tycka det var mycket konstigare om de lyckades göra ett piller som bara påverkar slemhinnorna i EN del av kroppen...
    Min åsikt i alla fall.

• Lotta85
    Amalthea skrev 2008-01-17 13:16:09 följande:
    Precis det jag menar.
    Haha måste ha skrivit samdidigt, såg aldrig ditt inlägg.. men de blev ju rätt så lika
  • Lotta85
    Amalthea skrev 2008-01-17 13:20:41 följande:
    Jag menar, du sväljer ju tabletten, som sedan lägger sig i magen! Och de e klart som fasen att de "sprider" sig :P haha.. jag menar. Vart finns annanrs "gränsen i halsen" där tabletten slutar verkar, och samma sak om den är långt ner i svalget, skulle den typ försvinna då el? :P
    Precis, stoppar man det i munnen påverkar det bara det, väldigt logiskt.. skrattade lite faktiskt.
    Allt man äter/stoppar i sig går ut i blodet, sen reagerar ju olika delar av kroppen på olika substanser, men man kan inte "begränsa" det till ett område liksom
    Men ingen kan ju rå för att de inte vet allt.. Tur att vi är så kloka *L*
  • Lotta85

Moi Mokulat skrev 2008-01-17 13:24:26 följande:

NU ska jag berätta. Det har gått sju månader och vi var inne på sjunde försöket och en tjej några veckor tidigare skrev till mig att testa hostmedecin, men jag tänkte att det e ännu ett påhitt.Några veckor efter det blir jag jätte förskyld och eftersom vi ska resa bort på en weekend som var planerad jätte jätte länge och som jag längtat efter så måste jag bara bli frisk. (brukar inte ta medeciner elelr så annars) Så eftersom jag har hur ont som helst i bihållorna skicka jag gubben på sin rast till Apotkeket och han frågar om något till Bihållorna och han får Sinova Forte som är slemlösande så jag svälje såna några dagar och mår genast bättre. Tvingade min sambo att svälja några med eftersom jag råkat smitta honom. Sen 2 veckor efter det så är jag GRAVID! Hon som skrev till mig att slemlösande gör att allt blir mjukare på något sätt och att de är lättare för små ynglarna att komma in. Vilket jag nu tror på. Vi försökte och försökte i måander och sne när jag råkar bli sjuk och tar slemlösande blir jag gravid.
    Vad kul att det hjälpte er även om det inte var meningen!
    Att det löser upp slemmet är ju ingen frågan om, men hur mycket det hjälper olika personer kan man ju inte veta.. speciellt eftersom det inte finns nån forskning kring det.
    Men jag tror att det absolut kan hjälpa vissa! (som dig t.ex.)
  • Lotta85

Moi Mokulat skrev 2008-01-17 13:46:20 följande:

Lotta85: Jaoo köpte ju inte dem för att bli gravid som du sa utan för att bli frisk!
    Men jag skrev ju att det hjälpte er fast det INTE var meningen.. inte att du köpte dem för att bli gravid *förvirrad*
    Förstod att det inte var meningen att det skulle hjälpa till att bli gravid utan som hostmedicin. Bara att det var kul att det hjälpte i alla fall!
Svar på tråden Är detta verkligen sant? Bisolvon för att bli gravid?