Äggallergi-tråden: del 6
Lägger frågan här också.
Igår fick blev vår 8månaders alldeles röd om kinderna och sen så hade han fått alldeles hårda fläckar, IGEN!
Så med andra ord är det fler saker han inte tål.
Så jag tänkte höra med er som har barn som får utslag liknandes min son, hur lång tid efter att maten intagits kommer reaktionen?
Det som jag vet att jag fått i mig som är det enda "annorlunda" är avokado, men det var ca 20 timmar (4 amningar) innan han blev röd.
Sedan fick han smaka pytte lite rökt skinka strax innan också. Ajajbaja, men skinka har han smakat innan vi började med all allergiutredning och då har han inte reagerat.
Dottern satt brevid och åt smörgås med kaviar som jag gjort i ordning, och det är möjligt att han fått "spår" i sig eftersom jag hade honom i knät och han är "överallt"!
Jag skulle ju gissa att det var något han själv fick i sig. Och var det inte av ovanstående så är det något han själv har hittat på golvet eller liknande...
Hjälp! Någon som vet hur länge det brukar dröja innan utslagen kommer?
Sedan hittade jag här ang rom (kaviar)....
Från allergisidan.com/
Äggallergi är vanligare bland barn än vuxna och försvinner ofta i skolåldern. Som äggallergiker kan man reagera på damm från äggkartong och kakmix eller om de vistas i närheten när maträtter innehållande ägg tillagas. Extremt känsliga äggallergiker kan också var känsliga mot kyckling, höns och fiskrom.
Hittade det här. Troligast kaviaren då kanske? Eftersom han är allergisk (testad) mot ägg.