Saluki
Har du en Saluki, eller känner du nagon som har en?
Min bästa väninna skall köpa en till sin tonaring dotter och jag skulle vilja veta lite om era erfarenheter med den rasen..
Manga tack pa förhand!
Har du en Saluki, eller känner du nagon som har en?
Min bästa väninna skall köpa en till sin tonaring dotter och jag skulle vilja veta lite om era erfarenheter med den rasen..
Manga tack pa förhand!
Ignen?
nej men afghan!
fast jag undrar...vadå köpa till sin tonåriga dotter??
Jag har ingen saluki men träffa och umgåtts med många. De jag har träffat har varit mjuka trevliga hundar. De flesta har inte kunnat gå lösa pga jakt på katt, hare rådjur etc. Ger kanske ett lite snorkigt intryck eftersom de sällan fjäskar för främmande människor men trevliga och lojala mot sin familj. Även om det finns de som tränar och tävlar med sin saluki så tror jag att man gör det svårt för sig om man vill träna lynad, bruks eller agility på högre nivå eller tävla.
ring upp lite saluki uppfödare och prata med dem, de känner rasen och hur deras linjer fungera.
Hondjuret: Dottern skall fa en hund. Hunden dottern vill ha är en Saluki
Erla: Tack för infon!
Lycklig med Grodd skrev 2008-01-23 15:54:09 följande:
Hondjuret: Jo det har jag ocksa varnat min vänninna för.
Jag har gjort klart för henne att det till syvene og sist är hennes eget ansvar och inte dotterns.
Om hon inte är beredd att gör allt jobb själv förr eller senare, ska hon inte ga med pa att köpa hund till sin dotter.
Det maste absolut inte bli sa, men hon maste räkna med det och vara beredd och villig att ta hand om hunden själv.
Nu har de redan för atskilliga manader beställt hunden hos uppfödaren och jag kan inte mer än varna och berätta om egna erfarenheter.
Jag hoppas bara att hunden far det bra.