• MsX

Gasig i magen i v6

Har precis i dagarna plusat o är enl beräkningar i v 6 nu och jag är såå gasig i magen, fiser heeela tiden nästan o bajjar mkt oftare än förr. Magen känns alldeles svullen.
    O trött är jag o varje natt vaknar jag samma tid nästan runt 3 för o kissa..

E d fler som känner sig såhär nu i början?? tycker magen e jättestor pga att den är så uppsvälld o gasig o gasen luktar inte precis gott o jag måste fisa HELA tiden nästan så jobbigt när man e ute bland folk o som jag nu som praktiserar på kontor som läkarsekreterare.

• Svar på tråden Gasig i magen i v6
  • viseversa

ha,ha du är inte ensam! jag fiser också massor! är också i v6! det är helt normalt! men du ska kanske hålla dig borta från mat man blir gasig av för att inte förvärra allt!!

• nyttigen

F-n jag gör det fortfarande och jag är i v.9. Hoppas det ska lägga sig snart för min mage verkar inte tåla något. Jobbigt att gå omkring med magknip nästan hela tiden också.

• Kristyr

en till superfisare, det är ju inte så att någon frivilligt vill dela täcke med mig om kvällarna..

• MsX

vad jobbigt att jag bara mååååååååste ha stark mat hela tiden då d gör ju inte saken bättre.. jag har värsta suget efter stark mat o jag e så glad för varje dag som går o jag inte mår illa då jag mådde såååå illa när jag var gravid med min dotter. Hoppas jag får en bra graviditet den här gången.

• watership down

Min mage tar kål på mig snart. Ska det fortsätta så här så kommer väl sambon skaffa egen lägenhet :P Och jag har så ONT i min stora mage på jobbet. Den är verkligen STOR. Själva babymagen kan jag känna men den kan omöjligt synas men gasmagen är så himla stor så jag tror fan alla på jobbet misstänker att jag har nått i magen... Jag har snart gått 11 veckor.

• MsX

Jag e så uppsvälld så jag ser ju ut som jag vore i v 12 lr nå hur ska d här sluta eg??? lär ju få funderingar från folk snart o jag e som sagt bara i v6

• Cia o krabaten

Hel galet gasig denna gång!
    Magen blir stor som en boll på kvällen

hoppas det lägger sig snart. v11 nu.

• nyttigen

Jag känner igen det där med svullnaden. Det här är mitt tredje och jag har kvar många kilon efter sonen, men ändå är jag betydligt mer svullen och öm den här gången än dom andra. Jag känner mig som en gasboll emellanåt. Mindre trevligt tycker jag.

• MsX

kan inte minnas att jag var såhär gasig i förra graviditeten ju o inte luktar de gott heller.. luktar ju ruttet om mig

• mom2be

Måste bara komma med ett litet tips: Det kan vara så att du har för lite saltsyra i magsäcken. Jag hade det problemet i början på min graviditet. Det finns tabletter man kan köpa på apoteket som hjälper i såfall. Hypochylin heter de och är inte så dyra. Värt ett försök kanske? Ta en före varje större måltid men om du får halsbränna så kan du låta bli att ta dem. Då är det nog något annat problem.

• Anirak

Hej,
    känner igen allt, har varit som en ballong, haft ont och så mycket gaser. Köpte Minifom (som man ger kolikbebisar) för vuxna på apoteket. 3-4 kapslar om dagen, gärna i samband med måltid. Kanon. Jag är i alla fall bättre, och bäst är att smärtan försvunnit nästan helt, även om jag fortfarande sväller upp kring måltiderna.
    Sedan om man kan är detr bra att promenera så att tarmarna får röra sig.
    Lycka till.

• MsX

Har skaffat mig en orbitrek nu så jag kan motionera på den o röra mig o då får tarmarna röra sig med. Hoppas jag kan träna långt in i graviditen o att jag får en bra graviditet den här gången för sist så spydde jag i 9 månader o d var inge kul, fick även ligga inlagd pga att hon låg o tröck mot urinledaren så njurbäckenet utvidgade sig o d resulterade i ofantlig smärta.. o sen fick jag karpaltunnelsyndrom så d kändes som att jag kört omkull med cykeln o skrapat mig i händerna o som nån slagit mig under fötterna varje morgon när jag klev upp.

Så nu vill jag ha revansh o få må bra o njuta av min grav.

Svar på tråden Gasig i magen i v6