• Anonym

Spåra IP-nummer och mailadress

Är det någon här inne som vet det? Finns ju endel datasnillen

Är det möjligt för en privatperson att få fram vem ett mail kom ifrån? Om man har IP-numret och mailadressen.

• Svar på tråden Spåra IP-nummer och mailadress
  • Anonym

nej, eftersom du då skulle vara tvungen att gå genom isp (leverantören). Enligt lag (PUL)får de ej lämna ut dessa uppgifter.

• Anonym (går halvt)

aruljohn.com/track.pl lägg in IP-adressen och så får du reda på vilken internet-leverantör personen har, samt vilken e-postadress du lämpligast skickar in klagomål till, vid olämpligt användande. Man bör kanske inkludera brevet.

Var noga så att du inte bryter mot en av grundlagarna, tänkte på postlagen, att obehöriga inte får ha rätt till privat information o.s.v. som kanske nämns i breven. Jag tror ändå inte att du får reda på så mycket som du skulle vilja. Men prova att skicka in klagomål hos internet-leverantören.
    Sidan jag skrev in, fungerade för mig. Hittade den direkt efter en googlesökning.

• miggs

en sida du kan kolla IPadresser, du får ingen gata men du får vilket stad den datorn står som IPadressen kommer ifrån.

kolla in: www.ip-adress.com

• Anonym

Nu förstår jag inte riktigt.. Vad är det för lag? Vad är det för klagomål du menar att jag ska skicka in? hehe..
    Anonym (går halvt) skrev 2008-01-20 11:07:04 följande:

aruljohn.com/track.pl lägg in IP-adressen och så får du reda på vilken internet-leverantör personen har, samt vilken e-postadress du lämpligast skickar in klagomål till, vid olämpligt användande. Man bör kanske inkludera brevet.Var noga så att du inte bryter mot en av grundlagarna, tänkte på postlagen, att obehöriga inte får ha rätt till privat information o.s.v. som kanske nämns i breven. Jag tror ändå inte att du får reda på så mycket som du skulle vilja. Men prova att skicka in klagomål hos internet-leverantören.Sidan jag skrev in, fungerade för mig. Hittade den direkt efter en googlesökning.
Svar på tråden Spåra IP-nummer och mailadress