• Julatjärnan

Ger ni dricks till pizzabudet?

Ger ni dricks till personen som kommer hemkört med din pizza? :)

• Svar på tråden Ger ni dricks till pizzabudet?
  • pajas01

beror helt på... om dem e trevliga och hur lång tid de tar

• Nyfiken gul

beror på slutsumman och om jag har jämna pengar hemma elller inte

Är en ojämn slutsumma får dom behålla den jämna sedeln om jag ska tex betala 73 spänn så får dom 4 tjugor/80 spänn så får dom behålla...

men har jag jämna pengar blir det ingen extra växling fr några spänn i dricks...

• Livshlädje

Ibland, beroende på hur pass bra servicen är, och vad beloppet är, sticker inte dit några kronor som dricks - men lämnar gärna växeln som dricks..

• XvalkyriaX

Ne inte en chans att jag gör det!eftersom dom tar 20kr extra för utkörning..

• Papayia

Om de är snabba brukar de få lite drille:)

• sötsugen80
    XvalkyriaX skrev 2008-01-18 18:47:11 följande:
    Ne inte en chans att jag gör det!eftersom dom tar 20kr extra för utkörning..
    Vad tror du det kostar att köra ut pizzan? bara bensinen kostar väl 12 kr litern, sen lön och bilen. 20kr är egentligen ingenting för den tjänsten. Det är min åsikt.
  • AnnaGBG

Ja, de brukar få någon 20:a minst. Fast oftast så hämtar jag själv.

• Countryfreak

Ja ibland..

Mamma till Hilma (070106) & Humlan (080506)
  • Eelle

Nä här har de ingen ut körning, bara tll företag... så vill man ha pizza får man glatt hämta dem själva eller baka egna hemma.

• Bebbe2006
    sötsugen80 skrev 2008-01-18 21:20:25 följande:
    Vad tror du det kostar att köra ut pizzan? bara bensinen kostar väl 12 kr litern, sen lön och bilen. 20kr är egentligen ingenting för den tjänsten. Det är min åsikt.
    I agree

Ger alltid dricks.
  • Mysluvan

Jag ger faktist endast dricks om det blir en ojämn summa..

Är det värt att rätta stavfel? Eller förstår du ändå..
  • tinkerbell

men hade de inte tjenat på att köra ut så hade de inte gjort det heller,,trom ig de har allt inräknat i priset när de har den tjänsten..så nopp jag hade inte gett de 1 kr för den delen,,har de tjänsten utkörning så vet de att de tjänar på det,,och dessutom så tror jag att de flesta har ett område de kör ut på,,är det inte inom området så tar de mer i utkörning,,så varför allt tjat om att bensinen kostar,där jag bor så kör de ut för 20 kr(inom 5 km)allt utöver tar de 40 kr och mer beroende var man bor,,så de tjänar faktiskt,,

sötsugen80 skrev 2008-01-18 21:20:25 följande:
  • Bebbe2006
    tinkerbell skrev 2008-01-19 00:35:46 följande:
    men hade de inte tjenat på att köra ut så hade de inte gjort det heller,,trom ig de har allt inräknat i priset när de har den tjänsten..så nopp jag hade inte gett de 1 kr för den delen,,har de tjänsten utkörning så vet de att de tjänar på det,,och dessutom så tror jag att de flesta har ett område de kör ut på,,är det inte inom området så tar de mer i utkörning,,så varför allt tjat om att bensinen kostar,där jag bor så kör de ut för 20 kr(inom 5 km)allt utöver tar de 40 kr och mer beroende var man bor,,så de tjänar faktiskt,,
    Ja, det är klart att de tjänar pengar. Det bör ju alla företag göra. Dock kanske det inte är just den personen som levererar pizzan som tjänar så mycket alla gånger, och därför lämnar man dricks.

Jag antar att du inte lämnar när du äter på restaurang heller.
  • tinkerbell

varför skulle jag göra det? de gör det inte gratis heller,de får sin lön precis som alla andra som jobbar,,ställer du upp för ditt företag gratis vid övertid eller?får du någon bonus på ditt företag för att du gör ett bra jobb ,,om ja isåfall är du lyckligt lottad.alla får inte deet,,så varför skulle jag ge de dricks bara för att de serverar mig eller levererar till mig,,när du får posten springer du ut och ger dricks till postudet eller?

spaa din sarkasm till någon som bryr sig,,här lämnas ingen dricks,,de tjänar på lika villkor som jag..

Bebbe2006 skrev 2008-01-19 00:56:57 följande:
    Ja, det är klart att de tjänar pengar. Det bör ju alla företag göra. Dock kanske det inte är just den personen som levererar pizzan som tjänar så mycket alla gånger, och därför lämnar man dricks.Jag antar att du inte lämnar när du äter på restaurang heller.
  • Bebbe2006
    tinkerbell skrev 2008-01-19 22:01:02 följande:
    varför skulle jag göra det? de gör det inte gratis heller,de får sin lön precis som alla andra som jobbar,,ställer du upp för ditt företag gratis vid övertid eller?får du någon bonus på ditt företag för att du gör ett bra jobb ,,om ja isåfall är du lyckligt lottad.alla får inte deet,,så varför skulle jag ge de dricks bara för att de serverar mig eller levererar till mig,,när du får posten springer du ut och ger dricks till postudet eller?spaa din sarkasm till någon som bryr sig,,här lämnas ingen dricks,,de tjänar på lika villkor som jag..
    Viken sarkasm, om jag får fråga?
Svar på tråden Ger ni dricks till pizzabudet?